مجید راستی، نویسنده و رئیس انجمن کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و ادب هنرآنلاین گفت: برگزاری مراسمی با حضور کودکان و نویسندگان کتاب‌هایشان در ایجاد علاقه‌مندی کودکان به مقوله کتاب و کتابخوانی موثر است.

وی با اشاره به مراسم رونمایی از" فهرست لاک‌پشت پرنده" که عصر امروز در فروشگاه مرکزی شهر کتاب با حضور 50 نویسنده کتاب کودک و مخاطبانشان صورت می‌گیرد، افزود: مراسمی از این قبیل می‌تواند نویسنده و مخاطب را بدون هیچ فاصله‌ای در کنار هم قرار دهد. همه بچه‌ها دوست دارند نویسندگان خود را ببینند . این آرزوی بچه‌هاست. ما هم وقتی بچه بودیم این آرزو را داشتیم اما هیچ وقت امکان آن پیش نیامد.

وی در این‌باره افزود: این ملاقات انگیزه شدیدی را در کودکان برای خواندن کتاب به وجود می‌آورد. درواقع کودک با قرار گرفتن در این موقعیت احساس قوی برای مطالعه کتاب پیدا می‌کند .

راستی با اشاره به اینکه مراسمی از این قبیل را باید در نقاط مختلف کشور و با حضور نویسندگان دیگری نیز برگزار کرد افزود: در مراسمی که امروز عصر برگزار می‌شود، از فهرست 50 نویسنده که در برنامه نیز حضور دارند رونمایی می‌شود. اما مراسمی از این قبیل را باید در نقاط مختلف کشور و با حضور نویسندگان دیگر نیز برگزار کرد.

وی افزود: هرچه برکمیت و کیفیت مراسمی از این قبیل ، افزوده شود، علاقه‌مندی کودکان به مقوله کتاب و کتابخوانی، و در نتیجه بر فرهنگ مطالعه در کشور تاثیر خواهد داشت.

پایان پیام/25