سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اسدالله سلیمانی مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف و تولیدکننده و مدیر برند "حجاب گستر" در آستانه برپایی نمایشگاه قرآن و بخش عفاف و حجاب، با انتقاد از شرایط حاکم بر پارچه چادر مشکی در ایران به خبرنگار هنرآنلاین گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات متعدد در داخل کشور ازجمله عدم تخصیص ارز دولتی به چادر مشکی و نبود مواد اولیه موردنیاز، 93 درصد پارچه چادر مشکی مورداستفاده در ایران واردات است و آمار نشان می‌دهد که از میان 100 تا 110 میلیون پارچه چادر مشکی مورد نیاز، تنها چهار میلیون متر پارچه در ایران و توسط کارخانه حجاب شهرکرد با مدیریت بنیاد مستضعفان تولید می‌شود.

سلیمانی با اشاره به کم‌کاری دولتمردان در تخصیص ارز دولتی به این کالا گفت: از زمان گرانی ارز، محصولاتی همچون تنباکو، ژله، موبایل و غیره ارز دولتی 4200 تومانی را دریافت کردند اما این ارز به پارچه چادر مشکی اختصاص نیافت. بدون شک دست‌هایی در کار بود که این اتفاق رخ نداد و روزبه‌روز شاهد گران‌تر شدن چادر مشکی بودیم تا جایی که امروز قیمت چادر مشکی در زمان مشابه سال گذشته به رقمی بالغ‌بر 4برابر رسیده است.

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف افزود: بسیاری تصور می‌کنند که ما چون تولیدکننده محصولات عفاف و حجاب هستیم سنگ خود را به سینه می‌زنیم و این در حالی است که ما خبرداریم اشتغال 20 تا 25هزارنفری چگونه طی سال گذشته رو به رکود گذاشته و کارگاه‌ها و کارخانه‌های این بخش، حدود 30 درصد تعدیل نیرو داشته‌اند.

او با تأکید بر اینکه امروز برخی بانوان مقید به استفاده از چادر مشکی در بحث حجاب به دلیل گرانی، این پوشش را کنار گذاشته‌اند بیان کرد: هرچند انقلاب ما، یک انقلاب فرهنگی بود اما امروز شاهد آنیم که گرانی چگونه بر پوشش افراد جامعه اثر گذاشته است. متولیان امر نیز به‌جای صرف هزینه برای تبلیغات و حمایت از تولید و کارگر ایرانی، نه‌تنها شرایط حاکم را باور ندارند که آن‌گونه که باید در این زمینه‌ها روشنگری و تلاش نمی‌کنند که درنگرفتن ارز دولتی برای چادر مشکی و تصدی‌گری رویدادهای حوزه عفاف و حجاب همچون نمایشگاه قرآن کریم به‌جای نظارت، نمونه بارز آن است.

سلیمانی اذعان داشت: پیش‌بینی من و سایر همکارانم در حوزه عفاف و حجاب این است که تا پایان امسال، 50 درصد دیگر از اشتغال موجود در این حوزه از بین برود. هر چه تلاش کردیم به متولیان وزارت صنعت معدن و تجارت این مهم را گوشزد کنیم که ارز مبادله‌ای برای محصولات عفاف و حجاب کارایی ندارد، حرفمان به گوششان نمی‌رسد.

مدیرعامل برند "حجاب گستر" در ادامه تصریح کرد: افزودن تعرفه به پارچه چادر مشکی وارداتی برای بالا بردن قیمت آن و رساندنش به سطح رقابت با محصول داخلی، روش مناسبی نیست. این دست راهکارها تا زمانی که امور در دست دولتی‌های بدون تخصص باشد راه به‌جایی نخواهد برد که ای‌کاش از همان روز اول، بخش خصوصی متولی کارخانه‌های نساجی و پوشاک در ایران بود.

او  در خاتمه با انتقاد از عملکرد کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و بنیاد ملی مد و لباس در تصدی‌گری بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم گفت: بدون شک انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف به دلیل تسلط بیشتر بر شرایط حاکم بر این عرصه، توان بیشتری برای رساندن این بخش به دستاوردهای قابل‌توجه داشت چرا که واقعیت این است بسیاری از فعالان و تولیدکنندگان واقعی در پس این رویداد به حاشیه می‌روند و عده‌ای برند و مزون‌دار بدون هیچ توجیه خاصی فرصت حضور در نمایشگاه قرآن را پیداکرده و به سود قابل‌توجهی نیز دست می‌یابند.