سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، مانا قرشی یکی از این مترجمان، با تاکید بر این که مجموعه "ماجراجویان" هدف‌مند به فارسی برگردان شده‌ به هنرآنلاین گفت: می‌خواستیم کتاب‌ها فقط داستانی نباشند. در هر جلد این مجموعه هشت جلدی یک مهارت طی داستانی غیرمستقیم به بچه‌ها آموزش داده شده که موجب تقویت هوش هیجانی آن‌ها می‌شود.

او با این توضیح که هر کتاب مجموعه "ماجراجویان" راجع به یک مهارت سخن می‌گوید، افزود: جلد نخست با عنوان "ماجراجویان بلندتر می‌پرند" مرتبط با کنترل ترس، جلد دوم "ماجراجویان در جست‌وجوی گنج" درباره تقویت عزت‌نفس، جلد سوم "ماجراجویان و فانوس دریایی" برقراری ارتباط بهتر با دیگران، جلد چهارم "ماجراجویان و راز دایناسور" درباره مدیریت و کنترل خشم، جلد پنجم "ماجراجویان در کشور اسب‌های تک شاخ" درباره کنترل غم، جلد ششم "ماجراجویان و جشن در بازار" درباره ایجاد خوشحالی و خوش‌بینی، جلد هفتم "ماجراجویان و ماجرای رم" درباره کنترل حسادت و جلد هشتم "ماجراجویان و مسابقه طرح خلاق" با موضوع گسترش خلاقیت نوشته شده‌اند.

قرشی توضیح داد: مجموعه کتاب‌های پرفروش "ماجراجویان" در اکتبر سال 2015 منتشر شدند. هدف این مجموعه کمک به درک و مدیریت مستقل احساسات پایه است. شناخت احساسات و مدیریت آن‌ها اغلب برای ما و به ویژه برای کودکان آسان نیست. آموزش هوش هیجانی به داشتن روابط بهتر و قوی‌تر و همچنین حل مشکلات روزمره می‌انجامد و بازی‌های مختلفی جهت تقویت این مهارت‌ها در کودکان ارائه می‌دهند.

به گفته او، این مجموعه پرفروش‌ترین و معروف‌ترین مجموعه کتاب در اسپانیا است و برای نخستین بار در ایران از السا پونست آثاری ترجمه و منتشر می‌شود.

قرشی افزود: در انتهای کتاب بخش آموزشی 8 صفحه‌ای به والدین، مربیان و تمام افرادی که رشته تحصیلی یا کاری مرتبط با کودکان دارند، اختصاص داده شده به همین دلیل ارزش آموزشی کتاب بالاست.

هر جلد این مجموعه در شمارگان 1000نسخه و با قیمت 25 هزار تومان با ترجمه مشترک موناسادات محمدپور و مانا قرشی توسط انتشارات آراسته روانه بازار کتاب شده است.

السا پونست متولد اسپانیا، دانش‌آموخته دانشگاه آکسفورد انگلستان است. او نویسنده کتاب‌هایی چون "قطب‌نما برای گردشگران احساسات"، "شیر باغبان" و کتاب "کوله پشتی برای دنیا" است که این اثر در 14 کشور دنیا به چاپ رسیده.

علاقه‌مندان برای خرید این مجموعه می‌توانند به سایت Www.pumpkin-group.com مراجعه کنند.