به گزارش هنرآنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارزشاد اسلامی استان یزد در آیین گشایش نخستین اکسپوی حرفه‎ای استان یزد گفت: در این اکسپو، ۱۰۶ اثر نمایشگاه آثارهنرمندان تجسمی ،خوشنویسی و عکاسی ارائه می شود.

بهرام عبد الحسینی افزود: هدف از برگزاری این اکسپو معرفی آثار هنرمندان یزدی و حمایت از آنان اعلام شده است.

وی همچنین خواهان مشارکت دستگاههای اجرای استان در خرید آثار هنری شد.

استاندار یزد هم با قدردانی از زحمات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در برپایی نمایشگاه هنری هنرمندان استان یزد خواهان تداوم اینگونه برنامه های هنری از سوی این اداره کل شد.

محمد رضا فلاح زاده با بیان اینکه مجموعه استانداری یزد و دولت از هنرمندان حمایت خواهد نمود از دستگاههای اجرایی خواست طبق قانون برنامه بودجه در خرید آثار هنری مشارکت داشته باشند.

وی اظهار امیدواری که اکسپو ۹۱ به لحاظ فروش بسیار موفق باشد و بودجه ای که نهادهای قانونی برای این منظور در نظر گرفته اند، صرف این کار شود.

فرزند امام جمعه فقید یزد نیز تصریح کرد: هنرمندان باید بدون مشغولیت ذهنی و مشکل بتوانند نسبت به خلق آثار هنری اقدام کنند.

حجت الاسلام محمد صدوقی ادامه داد: اگر مشکلات هنرمندان و نیازهای آنها مرتفع گردد قطعا آنها بهتر می توانند در این زمینه موفق باشند.

وی اظهار داشت: آثار هنری بازگو کننده فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان ماست و باید اینگونه نمایشگاه ها با حضور هنرمندان بومی بیشتر شود.

صدوقی همچنین به داشتن روحیه خودباوری در بین هنرمندان یزدی تاکید کرد و گفت: در بین هنرمندان یزد افراد زیادی وجود دارند که می توانند در سطح کشور حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و باید آنها حمایت شوند .

این اکسپو تا ۱۴ تیرماه سالجاری در باغ تاریخی دولت آباد یزد برپا خواهد بود.

انتهای پیام/62