سرویس معماری هنرآنلاین: با حمایت دانشگاه علم و صنعت سمینار آشنایی با تجارب مرمت بناها و بافت‌های تاریخی، با موضوع "مرمت و احیای بازار سرپوشیده تبریز با مشارکت مردمی" برگزار می‌شود.

در این سمینار دکتر فرهاد فخار تهرانی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان سخنران حضور خواهد داشت.

همچنین در این سمینار چهره‌هایی چون: دکتر فاطمه مهدیزاده سراج، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت و مهندس محمدحسن محبعلی، مدرس دانشگاه علم و صنعت نیز حضور خواهند داشت.

شایان ذکر است، بازار تبریز بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازار سرپوشیده در سطح جهان به شمار می‌رود که در شهر تبریز و ایران واقع شده است. این بازار با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان است. بازار تبریز در مردادماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌ است. این بازار از بازارچه‌ها دالان‌ها، تیمچه‌ها سراها و کاروانسراهای متعددی تشکیل شده است. بازار تبریز، در گذشته به خاطر قرارگرفتن شهر تبریز بر سر چهارراه جاده ابریشم و گذر روزانه هزاران کاروان از کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و اروپایی از این محدوده، دارای رونق بسیار خوبی بوده است.

حضور عموم در این سمینار آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت شنبه، ۸ دی‌ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ به دانشگاه علم و صنعت، دانشکده معماری و شهرسازی، سالن جلسات ۱، مراجعه کنند.