به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه مکان-ویژه چیدمان در خانه‌‌ای خالی از سکنه برگزار می‌شود و پس از پایان نمایشگاه، این محل وارد پروسه‌ بازسازی جهت تاسیس یک نگارخانه می‌شود.‎ به دلیل مکان- ویژه بودن آثار این نمایشگاه، بیشتر آنها تنها در طول برقراری این نمایشگاه قابل دیدن هستند و بعد از اتمام آن به دلیل تغییرات اساسی بنا، تخریب خواهند شد.

‎کیوریتوری این نمایشگاه را تکین آغداشلو برعهده دارد و آثاری از بهادر ادب، تکین‌ آغداشلو، امیرعلی ایزدی، سوده باقری تیرتاش، مهرنوش باقری‌دوست، امیرحسین ترک‌زاده، رعنا دهقان، سهیل راد، کسرا رفیعی، هدا زرباف، سی و ۸، رهام شامخ، اشکان صادقی و آرمیتا قصابی در آن به نمایش درمی‌آید.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه به قلم تکین آغداشلو آمده است:

"بازنگری در خانه خیابان عبده" نمایشگاهی از آثار چیدمان و نقاشی دیواری مکان-ویژه ۱۴ هنرمند است که در بنایی مسکونی و خالی از سکنه در تهران به نمایش درمی‌آید. پایه‌های فکری و کیوراتوریال این نمایشگاه ریشه‌ در بازنگری، تصاحب و تحول مفهوم "خانه" از محلی آشنا و به نوعی سمبل روزمرگی و حریم خصوصی، به یک مدیوم هنری دارد. هنرمندان این نمایشگاه با تصاحب یا "اَپروپری‌اِیشن" این بنا، بازنگری‌ای دارند نسبت به اندرونی‌ترین فضاهای زندگی به قصد کشف، تغییر و نمایش دوباره آنها. 

رشته‌ اتصال این آثار، بازتعریف خصوصی‌ترین مکان‌های زندگی روزمره است: اتاق خواب، دستشویی، زیرزمین، استخر و غیره. امری که فیلسوف و تئوریسین دهه ۱۹۶۰ فرانسوی گی دبور، تحت عنوان "جغرافی روانی" آن را "محو شدن کامل مرز هنر و زندگی" تعریف می‌کند. او به همراه همفکران خود سعی در مقابله با جنبه بازاری/سرمایه‌داری هنر و ارائه جایگزینی برای آن، توسط تصاحب فضاهای شهری نامرتبط با "نهاد هنر" و ایجاد رویدادهای هنری مستقل که وی آنها را "موقعیت" می‌نامید داشت. خانه خیابان عبده به این معنی یک "موقعیت" است برای بازنگری تجربی یک مکان جغرافیایی روزمره برای هنرمند و بازدیدکننده."

افتتاحیه نمایشگاه "بازنگری در خانه خیابان عبده" جمعه ۷ دی، ساعت ۴ تا ۹ شب برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا ۱۴دی ماه به نشانی‎ ‎خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، شماره ۷ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند ساعت  ۴ تا ۹ شب از این آثار دیدن کنند.