پژمان لشکری پور معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی در آستانه برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی با بیان این مطلب گفت: بدیهی است که رشد پدیده ویدئو و دیجیتال به حدی است که می توان گفت تولیدشان به لحاظ کمی و کیفی دنیای دیگری را در کنار فیلم های سینمایی ۳۵ بوجود آورده و با رشد فناوری دیجیتال قطعا رشد روز افزونی در این مسیر خواهیم داشت.

وی افزود: بعضی از تله فیلم ها می توانند بطور مستقل در جشنواره های خارجی شرکت کنند وحتی جریان ساز باشند چرا که با برگزاری جشنواره فیلم های ویدیویی، زمینه ای برای شناسایی استعداد های جوان برای آینده سینمای کشور، راهی برای توزیع بهتر آثار برتر در توزیع خانگی و رسانه ملی و هچنین، بستر مناسبی برای ایجاد تجربه مدیران فرهنگی بوجود خواهد امد.

وی در با بیان اینکه امروزه در هر جامعه ای سینمای ارزان و مستقل می تواند جریان ساز باشد چرا که سینما، این روزها خیلی هزینه های بالایی را برای تولید صرف می کند و به همین دلیل فیلم های ویدئویی با امکانات محدود مالی به کسانی که دغدغه سینما و هنر دارند امکان خودنمایی و خلق اثر می دهد.

لشکری پور با اشاره به اینکه رویکرد جشنواره قطعا آینده ی خوبی برای تولیدات ویدئویی خواهد داشت اظهار کرد: مخاطب سینما وتلویزیون در حال حاضر با وجود انبوه شبکه هایی که وجود دارد به آسانی در همه رسانه ها می توانند فیلم ببیند؛ بنابراین تولید تله فیلم ضریب انتخاب مخاطب را بالا می برد واگر مدیران برنامه ریزی برای کیفی سازی نداشته باشند ناخوداگاه، مخاطب به سوی تولیدات دیگری از رسانه های دیگر میل پیدا می کنند.

وی، دهه گذشته را دهه‌گذار نامید و گفت: در یک دهه تمام فیلم سازان چندین فرصت را تجربه کرده اند و از نظر کیفی بسیار فراز ونشیب وجود داشته و قطعا دهه آینده، دهه فرصت و نگاه کیفی به تله باشد.

لشگری پور در پایان خاطر نشان کرد : باید بپذیریم که ساخت تله فیلم یک اتفاق هنری است بنابراین چیزهایی مثل کمبود بودجه ،‌ فیلم نامه متوسط و...نمی تواند کیفیت آن را پایین بیاورد و نباید سرسری و خام پنداشته شود.

گفتنی است لشگری پور در مقام تهیه کننده با چها ر فیلم به نام های «در آغاز یک روز»،«سایاب»، «جایی برای بودن» و «پیش خواهد آمد» در جشنواره فیلم های ویدئویی تهران شرکت کرد.