سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "ماداگاسکار" به نویسندگی احسان نوروزی و کارگردانی نوید فرح‌مرزی از 20 آبان‌ماه ساعت 18 در سالن شماره 2 تماشاخانه نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران آن نریمان حیدری، امیرمحمد قیامی، محمدحسین شهریاری، فرشید حاجیان و ثمر امین‌پور هستند.

نوید فرح‌مرزی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این نمایشنامه گفت: آنچه که برای من در انتخاب این اثر حائز اهمیت بود، کار کردن با جوان‌ها و نسل پس از خودم بود و در مرحله بعد صراحت این نمایشنامه و تنوع کاراکترهای آن برای من بسیار جذاب بود. در نهایت شیوه اجرایی مدرن این اثر مرا بر آن داشت تا این اثر نمایشی را روی صحنه آورم.

او درباره موضوع و مضمون این اثر خاطرنشان کرد: داستان این نمایش درباره فرار از هویت و یافتن هویتی جدید است. هویتی که بتوان با آن آرمان‌ها و ایده‌آل‌های دوره سنی خود را به ظهور رساند. چهار جوان این نمایش حاضر هستند تا حتی به دروغ خود را جای شخصیت‌های تعریف‌دار چون یک کشیش، یک فراجنسی، یک معلم و یک سرباز از جنگ برگشته قرار دهند.

این کارگردان در ادامه افزود: هر یک از این چهار شخصیت عناوین تیترداری را برای خود انتخاب کرده‌ که دارای هویتی ویژه و تعریفی یکسان در جهان هستند. رسالتی که برای یک معلم تعریف می‌شود همانند رسالتی است که یک پدر می‌تواند از آن رسالت دفاع کند همانگونه که می‌شود به یک فراجنسیتی مهرورزی داشت و قطعا در سراسر دنیا انسان‌هایی که به جنگ رفته‌اند برای هر جغرافیایی قابل احترام هستند. این چهار شخصیت از هویت آدم‌هایی استفاده می‌کنند تا خود را در موقعیت دیگری جا بزنند.

فرح‌مرزی با بیان اینکه نمایشنامه "ماداگاسکار" خصوصیتی ابزود با لایه‌های طنز دارد، عنوان کرد: سعی ما بر این بوده در اجرای این اثر ضمن اینکه به بیننده احترام می‌گذاریم و لحظه‌های خوبی را برایش فراهم می‌کنیم، دغدغه خنده تماشاگر را نداشته باشیم و بیشتر نمادها، نشانه‌ها و حرف‌های ابزود این قصه از آن استخراج شود و اعتراضات طرح شده در داستان روی صحنه آورده شود.

این کارگردان ضمن اشاره به اینکه ده روز به صورت فشرده و شبانه‌روزی تمرینات این نمایش به طول انجامید، درباره موسیقی این اثر گفت: از آنجا که بضاعت مالی نداشتیم و گروهی جوان و نوپا و بدون داشتن چهره‌ای سرشناس و شاخص هستیم و حمایتی نداشتیم به انتخاب موسیقی بسنده کردیم و موسیقی‌های انتخاب شده هماهنگ با حال و هوای این نمایش است.

نوید فرح‌مرزی در پایان صحبت‌هایش گفت: خواهش من این است تا از نسل جوان که حرف‌هایی در دل برای گفتن دارند حمایت شود. کسانی که از خود گذشته و به زندگی سخت تئاتری تن می‌دهند قابل احترام هستند هرچند که منظور من این نیست که گروه‌های ویژه و بزرگ را نبینیم چرا که آن‌ها را در پرده سینما و قاب تلویزیون هم می‌شود دید.  

در خلاصه داستان نمایش "ماداگاسکار" آمده است: چهار جوان، در فضایی نامعلوم برای قتلی انجام نشده، بازجویی می‌شوند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: الناز عباسی، دستیاران کارگردان: محمدحسین شهریاری و پویا زند، منشی صحنه: شیدا مقدری، مدیر اجرایی: مسعود سلامی، طراح گریم، لباس و صحنه: نوید فرح مرزی، عکاس و روابط عمومی: علی کشاورز و مشاور رسانه‌‌ای: مطهره کشاورز محمدیان.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.