سرویس موسیقی هنرآنلاین: مهرشاد حاجیلو خواننده در گفت‌وگو هنرآنلاین درباره وضعیت این روزهای  موسیقی در ایران گفت: موسیقی ما مانند همه‌چیز در هر دهه‌ای تغییر می‌کند، همان‌طور که موسیقی دهه 60 با موسیقی دهه 50 کاملاً با هم فرق می‌کند. به هر حال تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... روی موسیقی تأثیرگذار است، زیرا کسی که در حال خلق هنر است با شرایط موجود در جامعه زندگی می‌کند و همراه مردم است. به همین دلیل همه چیز بر موسیقی تأثیر می‌گذارد که این تأثیرات گاهی مثبت و گاهی منفی است.

حاجیلو ادامه داد: موسیقی امروز با توجه به شرایط روز جامعه است و نمی‌توانیم بگوییم نسبت به گذشته بهتر یا بدتر شده است. البته هنرجویانی که امروز کار می‌کنند شرایطشان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است. الان همه چیز در اختیار هنرجو است. زمانی که همه چیز برای یک نفر مهیا شود آن فرد قدر چیزی را که دارد نمی‌داند، به همین دلیل آثار امروزی از نظر کیفیت کمی پایین‌تر است، زیرا قدر چیزی را که داریم نمی‌دانیم و نمی‌توانیم به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.

این خواننده تأکید کرد: در زمان قدیم اساتید کم بود ولی هنرجویان با جان و دل کار می‌کردند، ولی امروزه اصلاً این‌طور نیست به‌راحتی آموزش می‌بینند ولی اصلاً تلاش نمی‌کنند. به نظر من از نظر تکنیکی نسبت به گذشته بهتر شده است ولی یک مقدار از ردیف سنتی دور شده‌ایم. نباید به این فکر کنیم که مردم حوصله آواز ندارند در حالی‌ که ما باید از ردیف موسیقی استفاده کنیم؛ زیرا موسیقی ما بسیار غنی است و حیف است که به دست فراموشی سپرده شود.

مهرشاد حاجیلو خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم یک نفر به تنهایی نمی‌تواند روی موسیقی تأثیر بگذارد، در نتیجه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا مشکلات برطرف شود. مشکلات باید ریشه‌کن شود تا شاهد رشد موسیقی باشیم. خیلی سخت است که زحمت بکشیم ولی نتوانیم از هنرمان استفاده کنیم.