سرویس استان‌های هنرآنلاین: مراسم بزرگداشت روز جهانی انیمیشن در تالار بزرگ حافظ شیراز برگزار خواهد شد. طبق اعلام معاونت امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مراسم بزرگداشت روز جهانی انیمیشن امسال با توجه به تقارن با ایام اربعین سالار شهیدان ساعت ١٧ روز دوشنبه ١٤ آبان ٩٧برگزار می شود.

مهدی رنجبر با اعلام روز جهانی انیمیشن به هنرمندان و صنعتگران هنرصنعت انیمیشن، این هنر را فرصتی برای گذر از بحران بیکاری نسل جوان و متخصص امروز کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به شرکت‌های دانش بنیان و مهارت محور موفق و نوپا در شیراز، اظهار امیدواری کرد با تلاش و ممارست هنرجویان این رشته، زمینه‌های رشد و بالندگی بیشتر این هنر صنعت فراهم شود.

وی افزود: مراسم بزرگداشت روز جهانی انیمیشن امسال توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با همت گروه آموزشی نوید (موسسه آموزش عالی آزاد نوید پارس- دیباگران) برگزار خواهد شد. در این مراسم همراه با پخش رایگان انیمیشن شگفت‌انگیزان ٢، ‌جوائز نفرات برگزیده مسابقه "طراحی شخصیت و فضا در انیمیشن" نیز اعطا خواهد شد. آثار منتخب شرکت‌کنندگان در مسابقه نیز در این مراسم به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

مهدی رنجبر گفت: فراخوان این مسابقه همزمان با ۴۰ سالگی گروه آموزشی نوید و به مناسبت روز جهانی انیمیشن، توسط دپارتمان هنر و انیمیشن موسسه آموزش عالی آزاد نویدپارس – دیباگران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در تاریخ ١٠ مهرماه اعلام عمومی شد.

مطابق برنامه اعلامی، آثار در مرحله مقدماتی توسط هیئت داوران (لیلا نوروزی، علی امام‌زاده و مازیار محمدی‌نژاد هنرمندان و اساتید گروه آموزشی نوید) ارزیابی و ١٨ اثر به مرحله داوری نهایی راه پیدا کردند و به گفته ‌الهه کاردان، دبیر اجرایی این رویداد، داوری نهایی آثار توسط هیئت داوران مهگان فرهنگ، لیلا نوروزی و علی امام زاده، پیمان دهقانی، کاوه سیستانی، مازیار محمدی نژاد و با حضور افتخاری مهدی رنجبر در محل ساختمان دیباگران گروه آموزشی نوید صورت پذیرفت.

علاقه‌مندان به حضور در این برنامه، لازم است بلیط رایگان حضور در مراسم را از سایت ایران تیک به نشانی irantic.ir تهیه فرمایند.

الهه بهرامی