به گزارش هنرآنلاین، سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه برگزاری نکوداشت استاد غلامحسین امیرخانی در موزه خوشنویسی ایران با اشاره به اقدام شهرداری تهران در تبدیل عمارت فولادوند به موزه خوشنویسی ایران، گفت: تبدیل اماکن و خانه های واجد ارزش در بافت شهری به مراکز فرهنگی توسط شهرداری ارزشمند و قابل تقدیر است. 

سیدمحمدمجتبی حسینی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهمی که اگر شهرداری‌ها نسبت به آن اهتمام داشته باشند، بر رشد فرهنگ شهروندی موثر خواهد بود تبدیل اماکن موجود در بافت شهری به مکان‌های متناسب با حوزه فرهنگ به ویژه مواریث فرهنگی است، گفت: دو نگاه می‌تواند در فضای شهری مهم باشد یکی توسعه شهر و دیگری توجه به مدنیت و فرهنگ شهر. به نظر می‌رسد در سال‌های گذشته به ساختار شهری تهران بسیار توجه شده، اما آنچه باید امروز بیش از هر زمان دیگری به آن پرداخته شود، توسعه فرهنگ شهروندی است.

وی ادامه داد: برای گسترش فرهنگ شهروندی باید به هنرها و داشته‌ها در رشته‌های مختلف و مشاهیر آن توجه داشته باشیم، در این صورت تاثیر آن را در کیفیت زندگی اجتماعی خواهیم دید.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه استاد غلامحسین امیرخانی در حوزه هنر معاصر، عنوان کرد: استاد امیرخانی به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار تاریخ خوشنویسی ایران؛ بیش از نیم قرن در حوزه هنر فعالیت کرده و از نظر تعداد هنرجویان تربیت شده، اساتیدی که به عرصه خوشنویسی هدیه داده، آثاری که خلق کرده و تعداد نمایشگاه‌های برگزار شده، چهره‌ای کاملا ممتاز و متمایز هستند.

وی خاطرنشان کرد: قدرشناسی از چنین هنرمند سخت کوشی که به اندازه چند انسان زیسته و به اندازه چند هنرمند خدمت کرده حتما حق گذاری به‌جا و شایسته‌ای است.