داود موثقی کارگردان سینما در گفت وگو با هنرآنلاین در باره وضعیت تولید «عروس تهرانی» گفت: پروانه ساخت فیلم تا به حال دو بار تمدید شده است. اما شورای صدور پروانه ساخت از تهیه کننده فیلم تعهداتی گرفته که در صورت ساخته شدن فیلم به کیفیت آن لطمه می زند.

وی افزود: حدود دو صفحه اصلاحیه به فیلم‌نامه برای ساخت تحمیل شده که بسیاری از ویزگی‌های فیلم‌نامه را زیر سوال می برد و فیلم در اکران به طور حتم فروش نمی‌کند.

موثقی با اشاره به تشکیل جلسه‌هایی با مسئولان برای حل شدن ایرادات فیلم‌نامه «عروس تهرانی» گفت: قرار بود با حضور من و تهیه کننده با نماینده وزارت ارشاد جلسه‌ای برگزار شود که این جلسه بدون توضیحی از سوی ارشاد برگزار نشد و تولید فیلم کم لم یکن شد.

وی ادامه داد: در این دو سه ماهه اخیر سینما شرایط بدی پیدا کرده است. این اعمال نظرهای شخصی در مورد فیلم‌نامه که به نظر می‌رسد دوستان فیلم نامه را با دقت نخوانده‌اند و یک سری مسائل مطرح کرده‌اند که درست و فنی به نظر نمی رسد؛ به طور مثال قید شده که باید سکانسی حذف شود. در حالی که اگر این سکانس حذف شود چون با چند سکانس دیگر ارتباط مضمونی دارد به کلیت اثر لطمه می زند.

این کارگردان در مورد اقتباس از فیلم «مادر شوهر هیولا» در نوشتن فیلم نامه «عروس تهرانی» گفت: فیلم نامه «عروس تهرانی» اصلا ربطی به فیلم «مادر شوهر هیولا» ندارد و موقعی که این فیلم نامه از سوی تهیه کننده به من ارائه شد، با خواندنش متوجه شدم که اصول درام نویسی در آن رعایت نشده است. بر همین اساس به سوی ارائه کمدی موقعیت و تضاد بین یک مادر شوهر پیر و عروس جوانش رفتم و فیلم نامه تبدیل به یک ملودرام با چاشنی طنز شد. از سویی دیگر موضوع و فضای فیلم‌نامه با فضای فیلم قبلی‌ام «خواستگار محترم» شباهت‌هایی دارد.