به گزارش هنرآنلاین، محمد خزاعی دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس از اعزام هیات کارشناسی برای ارزیابی و بررسی شرایط میزبانی و امکانات زیرساختی استان همدان خبر داد و گفت: این هیات متشکل از محمدرضا شرف‌الدین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، محمد صنعتی قائم مقام دبیر جشنواره، پژمان لشگری‌پور مدیر تولید و امور فوق برنامه‌های جشنواره، کامران ملکی مدیر برنامه‌ریزی و تشریفات جشنواره و بنده هستیم که مطابق برنامه‌ریزی قبلی قرار است نشستی با آقای پیریایی استاندار محترم همدان و مدیران استانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این سفر با توجه به ابعاد گسترده برگزاری جشنواره دوازدهم مقاومت و دفاع مقدس کلیه امکانات و شرایط و مسائل زیرساختی سینمایی و سالن ها و فضای مورد نیاز ارزیابی می شود و با نظر به استقبال و دعوت مسئولان استان همدان برای میزبانی از جشنواره مسائل بررسی و کارشناسی می‌شود.

به گفته وی؛ استان همدان از محدود استان‌های کشور است که تجربه برگزاری چندین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را دارد و از بدنه اجرایی و تیمی خوبی برای این موضوع برخوردار است.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت همچنین، خاطر نشان ساخت: با توجه به تمایل و شرایط استان کرمان، این تیم کارشناسی روز شنبه ۳ تیر به استان کرمان می‌روند و در نشستی با آقای نجار استاندار محترم کرمان به ارزیابی شرایط این استان برای میزبانی خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: دو استان همدان و کرمان جزو اولویت های ستاد برگزاری جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس برای میزبانی این رویداد سینمایی و بین‌المللی هستند و در مرحله بعد، اگر تعامل و تفاهم لازم صورت نگیرد استان‌های متقاضی دیگر کاندید می‌شوند.

خزاعی عنوان کرد: در نظر داریم مکان برگزاری جشنواره دوازدهم مقاومت و دفاع مقدس را به یکی از استان‌های مناسب و واجد شرایط ببریم تا ضمن تمرکززدایی از تهران، از ظرفیت‌های خوب و بالایی استان ها و قابلیت‌های بومی و مردمی بهره ببریم. به ویژه، جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس که حق همه مناطق و استان‌های کشور است تا از برکات این سفره معنوی و پرخاطره همگان کسب فیض کنند.