سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مروارید کاشیان طراح لباسی است که طی سال‌های گذشته بیشتر فعالیت خود دراین عرصه را معطوف به طراحی لباس برای سینما، بازیگری و ساخت فیلم کوتاه ساخته است.

از جمله فعالیت‌های او می‌توان به  مشاور صحنه و لباس سریال "مهرآباد"، طراحی صحنه و لباس فیلم "سپید به رنگ مروارید"، طراحی صحنه و لباس فیلم "سرخ به رنگ عقیق" بازی در فیلم "من از سپیده صبح بیزارم"، بازی و طراحی لباس در فیلم "اتاق تاریک"، بازی و طراحی لباس در فیلم کوتاه "سالمون"، ساخت فیلم کوتاه "گوش ماهی"، جایزه فیلم چهارم در جشنواره پاسارگاد برای فیلم "گوش ماهی"، بازی در فیلم "سبز به رنگ زمرد"، کاندید نقش مکمل زن برای فیلم "سبز به رنگ زمرد" و بازی در فیلم "مرگ ماهی" اشاره کرد.

کاشیان عنوان بهترین طراحی صحنه و لباس را در جشنواره بین المللی یاس برای فیلم "سپید به رنگ مروارید" کسب کرده است.

او درباره فعالیت‌های خود در حوزه طراحی لباس سینما به خبرنگار هنرآنلاین گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر، موضوع طراحی لباس برای فعالان سینمایی اهمیت پیدا کرده، تا جائی که این مقوله از طراحی صحنه مجزا شده است. هر چند در برخی موارد پیش می‌آید که از لباس‌های آرشیوی هم در ساخت آثار تصویری استفاده می‌شود، اما باید بگویم در شرایط فعلی سینمای ایران و رشد حوزه طراحی لباس، بهتر است که شاهد این رخداد نباشیم.

کاشیان با اشاره به اینکه طراح لباس سینما در تعامل مستقیم با کارگردان، فیلمبردار و طراح صحنه، اقدام به طراحی اثر می‌کند، بیان کرد: همین مسئله محدودیت‌هایی را برای طراحان لباس به دنبال دارد که موجب کاهش خلاقیت آنان می‌شود. تنها در پروژه‌های سوررئال است که طراح لباس تا اندازه زیادی فرصت برای نمایش هنر خلاقانه خود را پیدا می‌کند. از سوی دیگر طراحی لباس در سینما به خدمت فیلمنامه در می‌آید و همین امر مانع بروز خلاقیت هنرمندان این عرصه می‌شود.

او در پاسخ به پرسش که آیا طراحان لباس در سینما هم می‌توانند امضای خاصی در طراحی آثار خود ارائه دهند، اظهار داشت: چنین چیزی امکان ندارد چرا که این فیلمنامه و نگاه کارگردان است که به شما می‌گوید با استفاده ازچه متریال و رویکردی به طراحی لباس برای یک فیلم بپردازید. البته برخی آثار که صحنه‌هایی از مجالس را دربردارد، می‌تواند محل نمایش لباس‌هایی از یک برند یا طراح خاص باشد و از طرح اثر متوجه طراح آن شد.

این طراح لباس در ادامه افزود: فشن و سینما هر دو از اولویت‌های زندگی من هستند اما از آنجا که به عقیده من فعالیت در حوزه فشن، محدودیتی در زمینه سن و سال ندارد، ترجیح می‌دهم این سال‌ها تمرکزم را معطوف حوزه سینما کنم.

کاشیان در خاتمه گفت: از آنجا که تحصیلات دانشگاهی من در زمینه طراحی لباس فشن بوده است، به جرئت می‌توانم بگویم که همواره فشن، عشق من است وعلی‌رغم ثبت برند "مُرا مد" امیدوارم بتوانم در آینده نزدیک، یک برند جهانی را به ثبت رسانم.