سرویس سینمایی هنرآنلاین: سریال "گشت پلیس" به کارگردانی مهرداد خوشبخت قرار است در هفته ناجا از تلویزیون پخش شود. این سریال داستان چهار مامور نیروی انتظامی است که به فواصل مختلف درگیر عملیات‌های شهری می‌شوند. فرهاد قائمیان، برزو ارجمند، امیررضا دلاوری و رضا کریمی ترکیب اصلی بازیگران سریال "گشت پلیس" را تشکیل می‌دهند و با توجه به داستان در هر قسمت بازیگران مهمان دیگری نیز به کار اضافه می‌شوند.

سعید پروینی تهیه کننده این سریال در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درخصوص زمان پخش "گشت پلیس" بیان کرد: این سریال طبق آنچه اعلام شده است در مهرماه و در هفته ناجا در هفت قسمت به روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.

وی درباره داستان‌ این سریال گفت: قصه سریال دنباله‌دار است اما در برخی از قسمت‌ها قصه‌های فرعی در سریال مطرح می‌شود و این قصه‌ها در همان قسمت به نتیجه رسیده و تکمیل کننده داستان اصلی هستند.

این تهیه کننده همچنین درباره دلایل کم شدن تعداد قسمت‌های "گشت پلیس" اظهار کرد: ابتدا این سریال در 13 قسمت طراحی شده بود، اما با توجه به شرایط مالی سازمان صداوسیما و معاونت اجتماعی ناجا تصمیم گرفته شد که این سریال در هفت قسمت ساخته شود و این که ادامه داشته باشد یا نه منوط به تصمیم مدیران سیمافیلم و ناجی هنر است.

پروینی

پروینی همچنین در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه در سریال "گشت پلیس" تلاش شده است پلیسی واقعی و ملموس به تصویر کشیده شود، توضیح داد: در سریال‌سازی در همه جای دنیا همه چیز همانطور نیست که در واقعیت دیده می‌شود و قهرمان‌سازی هم نقش موثری دارد. در این سریال ما هم المان‌هایی داریم که شاید در واقعیت دیده نمی‌شود، اما تا جایی که شد تلاش کردیم پلیس‌هایمان شبیه به پلیس نیروی انتظامی باشد. ما باید قهرمان‌پروری کنیم و لزوما نباید همان شخصیت‌های واقعی را به تصویر بکشیم. پلیس‌های ما خارج از عرف نیستند و بیشتر مسئولیتشان فراتر از پلیس‌هایی است که دیده می‌شود و فقط نقششان در بخش فوریت‌های پلیسی خلاصه نشده است. مخاطب ما در ایران کمی برایش مهم است که همه چیز واقعی باشد و برایشان ذائقه‌سازی شده است، اما لزوما نباید همان باشد و می‌توان قصه سازی کرد.