سرویس سینمایی هنرآنلاین: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ماه پیش از با هدف بالا بردن تعداد تماشاگران پخش تلویزیونی با چند تغییر مهم در جوایز اسکار موافقت کرد که یکی از آن‌ها راه‌اندازی یک بخش جدید با عنوان جایزه "دستاورد چشمگیر در فیلم محبوب" بود.

این بخش قرار بود از دوره پیش رو یعنی نود و یکمین دوره جوایز اسکار که یکشنبه 24 فوریه 2019 (بامداد دوشنبه 6 اسفند به وقت ایران) برگزار می‌شود، اجرایی شود و آکادمی گفته بود شرایط فیلم‌های این بخش و دیگر جزئیات آن را متعاقباً اعلام می‌کند، اما پنجشنبه شب اعلام شد به دنبال برگزاری نشست ویژه هیئت رئیسه آکادمی در روز چهارشنبه صبح، فعلاً اعطای جایزه فیلم محبوب به تعویق می‌افتد و در دوره نود و یکم معرفی نمی‌شود.

آکادمی در عین حال اعلام کرد همچنان درباره ایده جایزه جدید بحث خواهد شد و موارد دیگر درمورد جایزه "دستاورد چشمگیر در فیلم محبوب" اعمال خواهد شد. زمان ارائه توضیحات بیشتر درباره جایزه جدید مشخص نشده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، داون هادسن مدیر ارشد اجرایی پنجشنبه گفت: معرفی بخش جدید با واکنش‌های بسیار متفاوت همراه بود و ما به این نتیجه رسیدیم که لازم است درمورد این مسئله بیشتر با اعضای خود بحث کنیم. ما در گذر سال‌ها تغییراتی در جوایز اسکار داده‌ایم – که امسال نیز همین‌طور بوده است – و در عین حال که به میراث فوق‌العاده 90 سال گذشته احترام می‌گذاریم، همچنان به تحول ادامه می‌دهیم.

تصمیم آکادمی درمورد اعطای یک جایزه اسکار جدید در شرایطی که فصل جوایز سینمایی در حال شکل‌گیری است و تعدادی از امیدهای اسکار در جشنواره‌های ونیز، تلوراید و تورنتو معرفی می‌شوند، پرسش‌های متعددی را درباره جایزه پیشنهادشده به همراه داشت. در حالی که استودیوها و پخش‌کننده‌ها برای فصل جوایز سینمایی برنامه‌ریزی می‌کنند، آکادمی درمورد قوانین مربوط به بخش جدید زیر فشار بود.

هرچند به نظر می‌رسد اکادمی همچنان خود را به راه‌اندازی جایزه "دستاورد چشمگیر در فیلم محبوب" متعهد می‌داند، اکنون سؤال این است که آیا این ایده را به آرامی کلاً کنار می‌گذارد یا خیر.