سرویس تجسمی هنرآنلاین: محمد فرنود یکی از داوران مسابقه عکس "همه‌جا در دسترس" درباره این مسابقه عکس که با موضوع  تأثیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق دورافتاده برگزار می‌شود در گفتگو با هنرآنلاین دراین‌باره گفت: در قرن 21 که تکنولوژی در حال گسترش است و به نوعی نیروی انسانی از گردونه کار به‌تدریج حذف می‌شود و تکنولوژی جایگزین می‌شود، این مسئله ارتباط مستقیمی با مسائل اقتصادی روزمره مردم پیدا می‌کند و هر چه بیشتر تکنولوژی به مناطق دورافتاده کشور برود، تسهیلات زندگی در دسترس تر می‌شود.

وی ادامه داد: از دهه 90 میلادی به این سمت دنیای دیجیتال کار عکاسان را هم راحت‌تر کرد و به نوعی امروزه همه مردم جهان با تصویر در ارتباط هستند. در واقع هر شهروندی یک شهروند خبرنگار عکاس به حساب می‌آید و داده‌های فضای مجازی هم توانسته جهان امروز را دگرگون کند. برای همین برگزاری مسابقه‌ای که این موضوع را محور قرار داده به لحاظ هنری و ارتباطی بسیار ارزشمند است.

این پیشکسوت عکاسی همچنین بیان کرد: نزدیک به 7 هزار عکس به دست ما رسید و عکس‌های متنوعی هم در آن دیده می‌شود. عکس‌های زیادی بود که نظر مرا به خود جلب کرد. در واقع دوربین‌های عکاسی تا روستاهای دورافتاده کشور و کپرها هم رفته بود. به نظرم به بهترین شکل این موضوع دسترسی به فناوری اطلاعات به تصور درآمده بود.

فرنود گفت: به‌طور کلی عکس اپیدمی امروز جهان است و حتی گفته می‌شود در دنیای امروز کسی که عکاسی ندارند سواد ندارد. هر نهاد و ارگانی که در زمینه کاری‌اش عکس می‌تواند کارساز باشد به نظرم به بهترین شکل می‌تواند از این مدیا با برگزاری مسابقه و جشنواره استفاده کند. حتی این مسابقه به نظرم می‌تواند بین‌المللی برگزار شود و با تعریف وزارت ارتباطات هم می‌خورد.

گفتنی است مسابقه عکس همه‌جا در دسترس فردا با برگزاری اختتامیه و معرفی برگزیدگان و همچنین برگزاری نمایشگاه عکس به پایان می‌رسد. محورهای این مسابقه، تأثیر و نمود ابزار ارتباطات جمعی در مناطق و فرهنگ‌ها و اقوام مختلف کشور، تأثیر ابزارهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در تسهیل زندگی روزمره روستاییان،استفاده از تجهیزات فناورانه (گوشی‌های هوشمند، تبلت، کامپیوتر و....) و برنامه‌ها و شبکه‌های مجازی در مناطق دورافتاده و پیامدها و تأثیرات مثبت و منفی پیشرفت ارتباطات و فناوری اطلاعات و قرار گرفتن آن در دسترس همه به ویژه در فرهنگ و زندگی روستاییان ذکر شده است.