سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "جلوی تئاترشهر" به نویسندگی سلمان علی قارداشی و کارگردانی محمدحسین اسلامی از 21 تیرماه ساعت 21:30 در سالن شماره 2 عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است. بازیگران این اثر نمایشی محمد طاهری‌راد، محسن خامه‌چیان، هلیا امامی آل‌آقا، ساجده ملاکی، مریم مصباح و پویا کشاورز هستند. اسلامی نمایش "آسگاردیا" را سال 95 در تماشاخانه استاد مشایخی به صحنه آورده است. بخشی از اشعار و نثر نمایشنامه "جلوی تئاترشهر" از "سهراب کشی" بهرام بیضایی، منظومه سیاوش کسرایی، "هملت" شکسپیر اقتباس شده است.

محمدحسین اسلامی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "جلوی تئاترشهر" گفت: داستان این اثر درباره دختر دانشجویی است که نمایشی با مایه‌های سیاسی درباره جوانی که در حوادث سیاسی سال‌های اخیر کشته شده، ساخته است و از آنجا که نمایش‌اش دانشجویی است موفق به دریافت مجوز نمی‌شود و از طرفی پدر این دختر به دلیل شغل و تجربابیاتش در زندگی مخالف فعالیت فرزندنش در تئاتر است. دختر در تلاش است که با اصلاح نمایش مجوز اجرای آن را دریافت کند...

او در خصوص سبک و شیوه اجرایی نمایش خاطرنشان کرد: این اثر متشکل از 4 مونولوگ است که در 4 صحنه جداگانه به شیوه رئالیستی اجرا می‌شود. در این کار تلاش‌‌مان بر این بوده که بر دکور و موسیقی تمرکز کنیم و همچنین سعی بر این بوده تا بیشتر از آنکه بر حرکت در بازی‌ها توجه داشته باشیم آن را از نظر احساسی پر و بال دهیم و بازیگران را به شخصیت‌های اثر نزدیک کنیم.

این کارگردان تئاتر درباره موسیقی نمایش "جلوی تئاترشهر" عنوان کرد: موسیقی نمایش به صورت زنده نواخته می‌شود و از سازهای گیتار، گیتاربیس و کمانچه استفاده شده است. سعی کرده‌ایم موسیقی حالتی تلفیقی داشته باشد و در پایان نمایش نیز یک قطعه با شعری از اخوان ثالث خوانده می‌شود که گروه موسیقی بسیار برای آن زحمت کشیده‌اند و به نظرم ارزش آن را دارد که پس از اجرای این نمایش، منتشر شود.

اسلامی در خصوص طراحی صحنه این اثر اظهار داشت: ترجیح می‌دهم چندان درباره طراحی صحنه با جزئیات توضیحی ندهم چرا که همکاران بسیار زحمت کشیده‌اند تا مکانیزمی برای طراحی صحنه در نظر گرفته شده است که بهتر است تماشاگر در صحنه با آن مواجه شود. به صورت کلی طراحی صحنه با الهامی از کتاب‌های کودکان است.

او درباره حمایت مالی مجتمع تجاری گالریا تصریح کرد: ما در برهه‌ای از کار به لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه شدیم که این مجموعه با روی خوش به ما پیشنهاد دادند تا بخشی از اسپانسرینگ نمایش را برعهده گیرند و از یک اثر هنری حمایت کنند.

دیگر عوامل نمایش "جلوی تئاترشهر عبارتند از: تهیه کننده: پوریا سمندری، دستیار اول کارگردان: مرتضی پاکنهاد، دستیار دوم کارگردان: پویا کشاورز، طراح صحنه: محسن خامه چیا و پوریا سمندری، منشی صحنه: شکیبا انصاری و شکیبا خداداده، ساخت دکور: مرتضی پاکنهاد، دستیار نور: حسین مهدوی، طراح گریم: پریسا کیومرثی، آهنگساز و گیتار بیس:علی تابعی، کمانچه: پوریا نصرت نظامی، گیتار کلاسیک و ووکال: گلسا رحیم زمانی، طراح پوستر و بروشور: علی رضا اکتفائی، نقاش: سنا کاظمی رشید، مدیر روابط عمومی:  پوریا سمندری و با حمایت مالی مجتمع تجاری گالریا.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.