به گزارش هنرآنلاین، در این نشست که مرتضی مزج آبادی، حمید فروتن،علی آذرنیا، احمد نصیرپور، حمید ادب زاده، محمد عزیزی، حیدر رضایی، علیرضا سلطانی، قاسم محمدی، رضا حافظ القرآن، رضا مرادآبادی، محمدبابایی، محمد صیاد، رسول اولیا زاده، حمزه اولیا زاده و...حضور داشتند، مشکلات و موانع عکاسی خبری مطرح و آسیب شناسی شد.

در آغاز این نشست احمد نصیرپور به ایجاد فضای مناسب برای فعالیت عکاسان اشاره و تصریح کرد: عکاسان خبری به راحتی نمی توانند هر جا که دوست دارند و از موضوع های مورد علاقه شان عکاسی کنند و گاهی حتی اجازه بیرون آوردن دوربین هم ندارند.

در تایید سخنان نصیر پور، حمزه اولی زاده از دید روان شناسی و جامعه شناسی به تحلیل این مسئله پرداخت اما رسول اولیا زاده رئیس خانه عکاسان اذعان داشت که در بسیاری موارد خودعکاسان به جهت نگرانی از بازخورد عکسشان منفعل عمل می کنند در صورتی که اگر کمی هوشمندانه سوژه ها انتخاب و جهت دهی شوند بسیاری از مشکلات حل می شود.

نخستین نشست تخصصی "عکاسی خبری" با ارائه پیشنهادهایی برای فعال شدن کمیته آموزش ، تدریس اصولی "عکاسی خبری" و برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین المللی در این حوزه ادامه یافت.

در بخشی دیگرحمید فروتن بر لزوم باز تعریف رسانه و جایگاه عکس در آن و نقش المان ها در گسترش این حرفه اشاره کرد و گفت:تعریف ها در عکاسی خبری گم شده است و از تعریف رسانه هم دور شده ایم.

بحث آموزش در این جلسه با تاکید بر همزمانی تجربه در هر دو شاخه تئوری و عملی ادامه پیدا کرد و نصیر پور اظهار داشت: فرصت حضور در خانه عکاسان فقط به صرف این است که خانه از تجربه ما استفاده و آن را به دیگران انتقال دهد.

وی با اشاره به کارگاه ه های آموزشی که پیش از این در خبر گزاری ایسنا برگزار شده بود ،پیشنهاد حضور همزمان اعضای انجمن ،خانه عکاسان و خبر گزاری ها در تورها و کارگاه ها را مطرح و قرار شد که در صورت توافق نشست های این پاتوق هر ماه در یک خبرگزاری برگزار شود.

دومین پاتوق تخصصی "عکاسی خبری" ۲۰ خرداد ماه برگزار خواهد شد و ادامه تصمیم گیری ها پیرامون نحوه و چگونگی فعالیت های آموزشی و نمایشگاهی و.. ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۲