والی پور به هنرآنلاین گفت: زنان به دلیل داشتن روابط عمومی خوب درامر گالری داری موفق تر هستند و این درکانون خانواده و روابط اجتماعی هم دیده می شود.

وی ادامه داد: به دلیل نگاه غالب جامعه که یک نگاه مردانه است با وجود تمام فعالیتی که زنان در اجتماع انجام می دهند در تقابل با بخش مردانگی جامعه قرار داریم و بیشتر از آن که از سوی مردان حمایت شویم، ترمزهایی بر سر راهمان قرار می گیرد که بیشتر از هر چیز انرژیمان صرف این موضوع می شود. در واقع می توان گفت برخی مردان نمی توانند شاهد این باشند که زن نقش برتر را ایفا کند. متاسفانه قوانین و شرایط جامعه هم به نفع مردان است.

والی پور با اشاره به کمرنگ بودن حضور زن در سطح شهر و هنر محیطی نیز اظهار کرد: حضور زنان خیلی کمرنگ دیده می شود اما به نظرم تقابل وجود نرم و لطیف زنانه با فضای سخت و زمخت بیرون می تواند بسیار جذاب باشد و باعث بوجود آمدن آثار ناب هنری شود.

مدیر گالری والی درپاسخ به این سوال که چقدر در هنرهای تجسمی و آثار مذهبی به شخصیت بانوی اسلام پرداخته شده است گفت: اگر نگاه قرآنی را بخواهیم در نظر بگیریم خط و گرایش های مذهبی در سطح خوبی در این زمینه فعالیت کرده است. اما در نگاه نقاشانه باید گفت در دوران محدودی آثار مذهبی به این شکل کار شده است.

والی پور در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تلاش شبانه روزی در بیرون از خانه مطلقا آشپزخانه را ترک نکردم و همیشه اجاق خانه ام روشن است به عنوان زنی که روزانه فعالیت دارم مهمترین عامل را در موفقیت پشتکار، تداوم، برنامه ریزی و نگاه جدی به حرفه می دانم که این نه تنها درهنر بلکه در تمام زمینه ها مهم است.

انتهای پیام/31/32