سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمدرضا رحمانی کارگردان جوان سال گذشته فیلم سینمایی "شب لرزه" را ساخت که بعد از مدتی به "پری سا" تغییر نام یافت، اما با وجود آنکه قصد داشت این فیلم را به جشنواره فیلم فجر برساند این امکان فراهم نشد. در فیلم "پری سا" بازیگرانی مثل حمید گودرزی، عباس غزالی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، شقایق فرهانی و مونا فرجاد بازی می‌کنند.

رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت فیلم خود عنوان کرد: هنوز فیلم تکمیل نشده است و احتمالا تغییراتی خواهد داشت. بخشی از تصاویر ضبط نشده‌اند و به خاطر تغییر فصل، بخشی از این سکانس‌ها باقی مانده است. منتظر هماهنگی‌های لازم هستیم تا باقی سکانس‌ها نیز ضبط شوند و فیلم به مرحله پس از تولید وارد شود.

رحمانی در خصوص حضور این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: امیدوارم  بتوانیم فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانیم. البته این به نظر تهیه کننده بر می‌گردد. شاید پیش از حضور در جشنواره فیلم را روانه اکران کنند.

وی در ادامه درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: در حال حاضر به شکل کارگاهی مشغول کار روی طرح چند فیلمنامه هستیم و به دنبال سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده برای آن هستیم تا کار بعدی را آغاز کنیم.

این کارگردان جوان با اشاره به این که همه به دنبال طرح خوب هستند درباره جذب سرمایه گذار و تولید آثار اجتماعی بیان کرد: اینکه طرح خوبی ارائه شود موضوع جدایی است اما امروز گاهی دیده می‌شود، برخی از دوستان فیلم‌هایشان هنوز اکران نشده مشغول کار دیگری هستند و آماده بودن فیلم الگوی ثابتی برای اکران نیست. برخی وابسته به جریان هستند و فیلمشان اکران نشده درگیر کار جدید می‌شوند. متاسفانه این روزها مدیران ما به دنبال بهتر شدن شرایط تولید برای خودشان هستند و عملا در پشت صحنه اتفاقات دیگری رقم می‌خورد. قرار بود سینما مقاومتی باشد ولی این اتفاق رخ نداد و این ضعف از سوی مدیریت است. در چند سال اخیر اکثر جایگاه‌های دولتی فیلم‌هایی تولید کردند با بودجه‌های کلان که فروششان حتی هزینه تولید را هم در نیاورده است، اما باز هم شاهد هستیم که بودجه‌های کلانی برای صاحب اثر در نظر گرفته می‌شود و این خیانت مدیران به سایر هنرمندان است.

رحمانی افزود: وقتی فیلمی با چند میلیارد ساخته می‌شود دهن کجی به اقتصاد مقاومتی است و کنار گذاشتن فیلمسازان دیگر هم خود یک خیانت است چرا که با همان بودجه می‌شد چند فیلم ساخت که این اتفاق رقم نخورده است و سایرین در انتظار بودجه می‌مانند در واقع از بودجه خود سینما، اثری تولید نمی‌شود. همه به دنبال سود در تولید هستند و سود را اول خودشان بر می‌دارند و از اثری که به پخش می‌رسد سود نمی‌برند به این دلیل که از همان ابتدا پول خود را بر می‌دارند و این آسیبی برای سینماست. هزینه کم نیازمند مدیریت درست است اما سالهاست که با این تفکر در سینمای ما مبارزه شده و همه به دنبال سود بیشتر خود هستند.

این کارگردان در ادامه درباره تاثیر گرانی در تولید آثار سینمایی نیز اظهار کرد: گرانی روی همه چیز تاثیر داشته است و روی سینما هم این تاثیر دیده می‌شود. سینما وابسته به بازیگر و شرایط تولید است و الان که همه چیز با افزایش قیمت ناگهانی مواجه شده است در سینما نیز با افزایش قیمت دستمزد بازیگران مواجه هستیم که همین عامل افزایش قیمت دستمزد سایر عوامل را هم در پی داشته است. در حالی که می‌توان این موضوع را طراحی و کنترل کرد و با بودجه‌های متفاوت فیلم‌های متفاوتی ساخت.