سرویس استان‌های هنرآنلاین، حسین قهرمانی در خصوص فعالیت‌های خانه تئاتر شیراز اعلام کرد: کلیه فعالیت‌های تئاتری به ویژه آموزش و تولید تئاتر در فرهنگسراهای تحت نظر شهرداری شیراز طی تفاهم نامه‌ای با سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز بر عهده خانه تئاتر گذاشته شد که در آینده نزدیک شاهد فعالیت‌های پویا و مستمر در فرهنگسراها خواهیم بود.

این هنرمند تئاتر از برگزاری جشنواره تئاتر شهر با عنوان «بهار نمایش» در شیراز خبر داد و افزود: بر اساس پیشنهادی که خانه تئاتر شیراز پیش‌تر داده بود این جشنواره در اردیبهشت ١٣٩٨ برگزار خواهد شد که امیدواریم به زودی فراخوان آن هم با هماهنگی هیئت مدیره خانه تئاتر شیراز منتشر شود.

قهرمانی از اعطای مکانی از سوی شهرداری شیراز در تماشاخانه استاد مهدی فقیه در بوستان کوی زهرا(س) به خانه تئاتر شیراز خبر داد و گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز طی تفاهم نامه‌ای کلیه فعالیت‌های آموزشی و همچنین دفتر این تماشاخانه را جهت حضور و خدمت رسانی خانه تئاتر شیراز به شهروندان واگذار کرد.

مدیرعامل خانه تئاتر شیراز در ادامه از پایان یافتن بازخوانی متون مربوط به جشنواره تئاتر آیات که قرار است در شهریورماه امسال در شیراز برگزار شود خبر داد و افزود: فهرست اسامی متون پذیرفته شده در این جشنواره در هفته آینده به اطلاع عموم می‌رسد.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی، عروسکی و کودک و نوجوانان به میزبانی شیراز و خانه تئاتر برگزار می‌شود.

قهرمانی از پیشنهاد خانه تئاتر شیراز به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس مبنی بر برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بهمن‌ماه امسال خبر داد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های هنری و فرهنگی شیراز و جایگاه حرفه‌ای این جشنواره امیدواریم این رویداد تئاتری با همت هنرمندان استان و همکاری بیشتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و خانه تئاتر شیراز برگزار شود.

وی سپس اعلام کرد: خانه تئاتر شیراز در جهت تعامل با تمامی اهالی تئاتر این شهر دست یاری به سوی همه علاقه‌مندان دراز می‌کند.

الهه بهرامی