سرویس سینمایی هنرآنلاین: در حالی که پیش از این اعلام شده بود هفت فیلم برای اکران عید فطر انتخاب شده‌اند، اما غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش از اکران سه فیلم جدید از روز چهارشنبه 23 خرداد ماه خبر داد. ظاهرا این تاخیر در اکران چهار فیلم بعدی به این دلیل است که فیلم‌های در حال اکران به دلیل تعطیلی یک هفته‌ای سینماها این فرصت را داشته باشند تا بتوانند از فروش نسبی برخوردار شوند.

پوستر فیلم های اکران عید فطر

"در وجه حامل"

اکران فیلم سینمایى "در وجه حامل" که دومین اثر بلند بهمن کامیار در مقام کارگردان است، از روز چهارشنبه با سرگروهى سینما جوان در سینماهاى تهران و شهرستان‌ها آغاز خواهد شد. پخش این فیلم را خانه فیلم به مدیریت سعید خانى بر عهده دارد و قرار است به جای "آن سوی ابرها " ساخته مجید مجیدی به روی پرده برود. "در وجه حامل" اثرى اجتماعى است که فیلمنامه آن را نیز کامیار به نگارش درآورده و داستان آن روایتگر زندگی زنی به نام مهری است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می‌شود و در پی حل آن است. ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، ایرج سنجری، احسان امانی، رویا جاوید نیا، معصومه رحمانی، بابک بهشاد، جواد زیتونی، بیژن افشار، میثاق جمشیدی، مژده دایی، سید وحید منافی، مهدی میری، پاوان افسر، اکبر مددی مهر، غلامحسین عباسی، مهران آتش زا، فرزاد سینا، شهرزاد بخشی، مهران فراهانی، فاطمه بابایی، رضوان جعفری، حمیدرضا خسرویون با حضور محسن کیایی و رعنا آزادی ور در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

پوستر فیلم های اکران عید فطر

"دلم می‌خواد"

"دلم می‌خواد" ساخته بهمن فرمان‌آرا است که به نویسندگی امید سهرابی و تهیه کنندگی علی تقی‌پور در سال 92 تولید شد. این فیلم قرار است پس از گذشت 5 سال در سرگروه زندگی و پس از فیلم "ناخواسته " به روی پرده سینماها برود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: بهرام فرزانه نویسنده‌ای است که مدت‌هاست نمی‌تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می‌شود که او را به رقص می‌آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می‌انگیزد. در این فیلم رضا کیانیان، مهناز افشار، محمدرضا گلزار، آرمینه زیتونچیان، رضا بهبودی، ندا مقصودی، پیام دهکردی، صابر ابر، رویا نونهالی، علی سرابی، بهناز جعفری، فرزین صابونی، سحردولتشاهی، احمد ساعتچیان و مریم بوبانی به ایفای نقش می‌پردازند.

پوستر فیلم های اکران عید فطر

"دشمن زن"

"دشمن زن" تازه‌ترین محصول موسسه پویافیلم و اولین فیلم بلند کریم امینی نیز از 23 خردادماه در گروه سینمایی ماندانا و بعد از فیلم "تگزاس" روی پرده خواهد رفت. سام درخشانی، گوهر خیراندیش، بهاره کیان‌افشار، بهرنگ علوی، الناز حبیبی، مریم سعادت، مونا شناس و با حضور امیرحسین آرمان و سیروس همتی از جمله بازیگران این فیلم هستند. "دشمن زن" یک کمدی، رمانتیک است و با نگاهی طنازانه، نقدی دارد به جریان‌های فمینیستی موجود در جامعه! در خلاصه داستان این فیلم آمده: چرا هرچی دشمن زنه بعد از یه مدت تو زرد از آب در میاد و میشه مدافع سرسخت حقوق زنان!