سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: زهرا طهماسبی، شاعر و مترجم با بیان اینکه نمایشگاه کتاب رخداد بزرگ فرهنگی در اردیبهشت برای همه دوستداران و علاقه مندان به کتاب است، به هنرآنلاین گفت: برگزاری نمایشگاه در مصلا خوبی‌ها و بدی‌هایی برای قشر فرهنگی دارد. قرار گرفتن آن در محدوده ترافیک، رفت و آمد را برای مشتاقان کمی سخت می‌کند. نویسنده "جزیره نشین سرگردان" (پژوهشی روی آثار سیمین دانشور) گفت: هر چند مترو برای بسیاری از مراجعه کنندگان وسیله مناسبی است اما ازدحام در آن سختی‌های به وجود می‌آورد و حضور بعضی افراد را محدود می‌کند.

مترجم کتاب "شاه اوبو" اثر ادوارد ژاری گفت: اما در کنار این عیب نمی‌توان از ساماندهی درونی مصلا چشم پوشی کرد. مسقف بودن و ایمنی غرفه های آن در مقابل باد و باران نیز بسیار مهم است که این نکات در شهر آفتاب به چشم نمی خورد. مهم‌ترین مزیت شهر آفتاب وجود پارکینگ‌های مناسب است  و این مسئله حضور دوستداران شهرستانی را بسیار آسان کرده است.

زهرا طهماسبی شاعر، مترجم و پژوهشگر حوزه ادبیات سال‌هاست در قلمروی ادبیات می‌نویسد. او در وهله‌ی نخست در مقام شاعر، شعرهایی منتشر کرد، در زمینه ادبیات کودکان قلم زد، و به عنوان ژورنالیست ادبی در نشریات مختلف یادداشت و ریویو نوشت. آخرین کتاب منتشر شده از او پژوهشی است در آثار سیمین دانشور که با عنوان کتاب " جزیره نشین سرگردان" در نشر روزگار منتشر شد. اکنون چندی است شاهکار آلفرد ژاری، یعنی "شاه اوبو" در نشر به آذین منتشر شده، و خیلی زود به چاپ دوم رسیده است.

 اولین اجرای "شاه اوبو" در دسامبر 1896 در پاریس اجرا شد که به خاطر واکنش  آشوب‌گرانه تماشاچیان، همان شب اولین اجرا، متوقف شد. این نمایش‌نامه، سبعانه، غریب و کمیک، به خاطر روشش برای برانداختن و واژگونی هنجارها، قوانین فرهنگی و دیگر قراردادهای اجتماعی، برجسته است. برای کسانی که در آن شب در میان تماشاچیان، شاهد عکس‌العمل مخاطبان بودند، از جمله ویلیام باتلر ییتس، رویدادی به نظر می‌رسید که از اهمیت انقلابی برخوردار است. امروزه چنین به نظر می‌رسد که این نمایش، دریچه‌ای را به آن‌چه در سده بیستم، نوگرایی خوانده شد، باز کرده است. این اثر در دادائیسم، فراواقع‌گرایی و تئاتر ابزورد، پیشرو تلقی می‌شود. امروزه چنین به نظر می‌رسد که این نمایش، دریچه‌ای را به آن‌چه در سده بیستم، نوگرایی خوانده شد، باز کرده است. این اثر در دادائیسم، فراواقع‌گرایی و تئاتر ابسورد، پیشرو تلقی می‌شود.

سی و یکمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران از فردا در مصلای تهران آغاز می‌شود.