سرویس سینمایی هنرآنلاین: سلمان خان ستاره مشهور سینمای هند به دلیل شکار غیرقانونی گونه نادری از بز کوهی در سال 1998، به پنج سال زندان محکوم شد.

دادگاهی در شهر جودهپور، هند او را 10 هزار روپیه (154 دلار) نیز جریمه نقدی کرد. سلمان خان باید زندانی شود.

به گزارش ددلاین، سلمان خان هنگام فیلمبرداری "ما در کنار هم هستیم" (سوراج بارجایتا، 1999)، دو غزال هندی را که گونه‌ای تحت حمایت محیط زیست بود، در راجستان، ایالت غربی هند شکار کرد. چهار تن از همکاران بازیگر سلمان خان در "ما در کنار هم هستیم" که به‌عنوان شریک جرم متهم شده بودند، تبرئه شدند. این چهارمین شکایت و دادگاهی است که در ارتباط با شکار غیرقانونی سلمان خان در دوران فیلمبرداری در این سال‌ها مطرح می‌شود. او در سه دادگاه قبلی تبرئه شده بود.

سلمان خان 52 ساله می‌تواند به حکم دادگاه به دادگاه عالی‌ اعتراض کند. در گزارش‌هایی که سایت‌های خبری هند منتشر کرده‌اند، او باید حداقل چند روزی را پشت میله‌های زندان سپری کند.

سلمان خان که یکی از مشهورترین ستارگان سینمای هند است در بیش از 100 فیلم هندی نقش‌آفرینی کرده و به خاطر حضور در فیلم‌های حادثه‌ای پرفروشی مانند "بی‌باک" (آبهیناو کاشیاب، 2010)، "آماده" (آنیس بازمی، 2011)، "بادیگارد" (صدیقی، 2011) و "یک تایگر" (کبیر خان،2012) شهرت دارد.

سلمان خان با جنجال بیگانه نیست. او دسامبر 2015 از اتهام در پرونده دیگری با موضوع کشتن مردی بی‌خانمان و زخمی شدن چهار فرد دیگر در تصادف با ماشین تبرئه شد. این اتفاق در سال 2002 افتاده بود. ماشینی که سلمان خان سرنشین و در اتهام‌های وارده راننده‌اش بود، از مسیر عادی منحرف شده و به چهار نفر بی‌خانمان که در خیابان خوابیده بودند، برخورد می‌کند. او این روزها سرگرم نقش‌آفرینی در فیلم "مسابقه 3" به کارگردانی رمو د سوزا است.