به گزارش هنرآنلاین، این کارگردان به ستاد خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران؛ گفت: جشنواره فیلم ویدیویی تهران قطعا می‌تواند خیلی موثر باشد و این استقلال باعث می‌شود یک بهای ویژه‌ایی به فیلم ها داده شود. با توجه به اینکه خیلی از فیلم‌های ویدیویی زیرسایه سنگین جشنواره فیلم فجر قرار می‌گرفتند. به نظرمن جشنواره فجر محافظه‌کارانه برگزار می شود. بنابراین وجود جشنواره‌های مستقل‌تری مثل جشنواره فیلم‌های ویدیویی کمک می‌کند به فیلم‌سازانی که در تلویزیون و در عرصه ویدیویی خیلی زحمت می‌کشند و اثر تولید می‌کنند اما فیلم‌هایشان هرگز رنگ پرده را نمی‌بیند. امیدوارم جشنواره فیلم ویدیویی تهران فضایی برای توجه به این نوع فیلم‌ها باشد.

وی عنوان کرد: جشنواره می‌تواند یک فضای سالمی باشد برای دوستانی که آثار ویدیویی تولید می‌کنند بتوانند کارهایشان را مطرح کنند و اگر بشود فضایی باشد برای جوان هایی که امکان اکران فیلم هایشان را ندارند یا یک فیلم سازان حرفه ایی که نمی توانند کارهایشان را اکران کنند وفیلم های هنری خاصی می سازند بتوانند از طریق این جشنواره کارهایشان را ارایه کنند و این فضا می تواند بسیارمثبت باشد.

طالبی بزرگترین مشکل در زمینه تولیدات تله فیلم را بودجه تولید دانست و ادامه داد: بزرگترین مشکل این است که به این نوع تولیدات کم اهمیت داده می شود. بودجه هایی که برای ساخت یک تله فیلم می دهند شاید یک دهم بودجه سینمایی باشد درصورتی که همه آن متریال، عوامل وبازیگرانی که می آیند، امکانات دوربین فیلم برداری وهمه اینها یکسان است ولی چون این تله فیلم و به صورت فیلم تلویزیونی یا ویدیویی است به این ها خیلی کم بها می دهند.

به اعتقاد وی مهم ترین مسئله این است که بودجه وامکانات بیشتری به این نوع اثار داده شود وهمینطور توجه ویژه ایی شود به فیلم نامه هایی که در این حوزه تصویب می شود.

وی اظهارامیدواری کرد که تصمیم گیرندگان در این زمینه این بخش را کاملا جدی بگیرند و نگویند حالا تله فیلمی را می دهیم به یک جوانی که مبلغ کمتری می گیرد واین فیلم را جمع می کند.

این سینماگر اضافه کرد: این نگاه به آثار ویدیویی آسیب می زند و باید خیلی جدی به این بخش فیلمسازی توجه کنند که آینده سینما هم همین سینمای دیجیتال و ویدیویی است.

طالبی گفت: الان دنیا به سمت فیلم های دیجیتال و ویدیویی دارد می رود، دیگر فیلم سازی سی وپنج جایش را کم کم واگذار می کند به سیستم دیجیتال؛حتی فیلم های دیجیتال را می توانند توی اینترنت بگذارند، دانلود کنند. پس، چون آینده سینم دارد می رود به این سمت طبعا باید به این حوزه توجه شود.

این کارگردان سینما تاکیدکرد: نگاه بی طرفانه درهمه زمینه ها در جشنواره اعمال شود. نگذارند جشنواره فیلم های ویدیویی تهران به سرنوشت برخی جشنواره ها دچار شود.

وی افزود: اساسا، کار فیلم سازی دستورالعملی نیست، کاری است که از عشق بر می آید و یک رابطه عاشقانه دارد با هنرمندی که کار را می سازد. خیلی از دوستانی که این تله فیلم ها را می سازند دستمزد آن چنانی نمی گیرند و حتی، امکان اینکه بتوانند فیلمشان را اکران کنند یا ببینند ندارند ولی به خاطر آن عشق وعلاقه ایی که به سینما دارند جذب این نوع جریان می شوند بنابراین برگزارکنندگان جشنواره باید این بی طرفی را رعایت کنند که حق این فیلم سازان علاقمند وهمه کسانی که با عشق دراین حوزه کارمی کنند پایمال نشود.

مهم، این است که سینمای دستورالمعلی، سینمای درخط من راه بروی، مثل من فکر کنی و مسیر من را دنبال کنی را کنار بگذاریم واین آزادای را به وجود بیاوریم تا با افکار و برای افکار مختلف فیلمسازی شود. جشنواره هم این فضا را ایجاد کنند چون نقش جشنواره ها این است که به سینمای مستقل کمک کنند.

احمدی: عنوان «تله فیلم» را به «سینمای دیجیتال» تغییر دهیم

مهدی احمدی تهیه کننده سینما در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی تهران گفت: در چند سال اخیر که به سوی دیجیتال پیش رفته ایم نیاز به جشنواره ای مستقل بوجود آمد چراکه در جشنواره فجرآنطور که باید و شاید به فیلم های ویدئویی پرداخته نمی شود.

وی افزود: با توجه به کثرت تولیدات ویدئویی باید برنامه ریزی شود وجه کیفی فیلم ها حفظ شود نه فقط به عنوان فیلم های سطحی، ارزان و بی کیفیت نگاه شود چرا که دنیا به سمت سینمای دیجیتال پیش می رود و نباید ما از این مسیر دورشویم.

وی تصریح کرد: سعی کنیم نام غلط تله فیلم را به سینمای دیجیتال تغییر دهیم تا کمی به سینمای ایران و جابازشدن برای صنعت دیجیتال برای تولید آثار فاخر گام برداریم.

احمدی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ وهنر نیازمند جشنواره های از این دست است افزود: وقتی فیلم ها با نگاه ارزیابی وتخصصی دیده شود قطعا، مسیر ارتقا را پیش می گیرند وحتی، کسانی که بی هدف فیلم می سازند نگاه تخصصی جشنواره به کیفی فکرکردن فیلم سازان برای تولید آثارشان و دوری کردن از تولید فیلم های بی هدف کمک می کند.

وی عنوان کرد: نگاهی که به انتخاب فیلم ها و ارزیابی تخصصی آنها می شود اگر با ارزش گذاری مناسب ومردمی باشد قطعا، نگاه مخاطبان را به اینگونه تولیدات جذب خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در اذهان عمومی فیلم ویدئویی یعنی یک عده آدم تازکار با فیلم نامه سطحی وخروجی نامناسب اظهار کرد: در سال های اخیر چون فیلم های ویدئویی متولی نداشته تاثیر بدی در سینما و به ویژه در ذهن مخاطب بوجود آورد و در این حوزه معیارها به م ریخته است. متاسفانه، بعضا، کسانی در این عرصه نام کارگردان را یدک می کشند که حتی الفبای سینما را هم نمی دانند.

گفتنی است «خون بها»، «بازنشسته‌ها» و «دنیای پرامید» ازساخته های ویدئویی مهدی احمدی در مقام تهیه کننده است.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران از ۲۸ خرداد تا ۲ تیر به هشمت موسسه رسانه های تصویری با همکاری سازمان سینمایی کشور و به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار می شود.