سرویس مد و لباس هنرآنلاین: هنر پارچه‌سازی زمانی نقش و جایگاه خود را در عرصه مد و لباس نشان می‌دهد که طراح بخواهد برای طرح‌ها و ایده‌هایش از پارچه به عنوان پایه و بستر استفاده کند، برای اینکه خروجی و نهایت کارش متمایز و متفاوت از دیگر هنرمندان باشد دست به عملی هنرمندانه‌تر میزند و پارچه پایه را تغییر می‌دهد.

امروزه با پیشرفت هنرصنعت طراحی و نساجی، تنوع پارچه‌ها بسیار افزایش پیدا کرده است و همین امر انتخاب را برای بسیاری از خریداران پارچه با هدف مصارف گوناگون دشوار ساخته اما با این وجود بسیاری از برندهای مطرح، به سرمایه‌های موجود بسنده نکرده و در جدیدترین مجموعه‌های خود، پارچه سازی را در کار خود لحاظ کرده‌اند.

در این بین، هنر "اوت کوتور" یا همان فشن و مد در سطح بالا و درجه یک هم مطرح می‌شود که پوشاک آن از ابتدا تا انتها با دست و با پارچه‌های مرغوب و با کیفیت بالا و گران‌قیمت که اغلب پارچه‌هایی غیرمعمولی هستند و با دقت بسیار زیاد در جزئیات و توسط دوزندگان مجرب و توانا دوخته می‌شوند و این کار اغلب کار وقت‌گیری است و مستلزم تکنیک‌های دوخت و دوز دستی ویژه‌ای است.

با توجه به اینکه زمان، هزینه و مهارت برای هر لباس "اوت کوتور" صرف می‌شود، لباس‌های "اوت کوتور" برچسب قیمت ندارند و البته در این سطح دوزندگی قیمت اهمیتی برای مشتری ندارد.

در ادامه این مقدمه، رونمایی از "اوت کوتور" بهار و تابستان 2018 برند دیور در شانگهای چین با تکیه بر طراحی خاص و پارچه سازی مدرن را ببینید: