به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در دوره های قبلی بازار کن پس از توفیق فیلم‌های جدید اصغر فرهادی مذاکراتی برای نمایش آثار قبلی این فیلمساز از جمله «شهر زیبا» صورت گرفت و در نهایت با حضور نمایندگان کشورهای فرانسه و بلژیک در چتر سینمای ایران برنامه نمایش این فیلم در سینماهای این دو کشور قطعی شد.

همچنین فیلم «شهر زیبا» علاوه بر سالن‌های نمایش فیلم این دو کشور از طریق تلویزیون و شبکه نمایش خانگی نیز پخش خواهد شد.

بر اساس این توافقات فیلم «رقص در غبار» اولین ساخته اصغر فرهادی نیز از طریق تلویزیون و شبکه نمایش خانگی کشورهای بلژیک و فرانسه به نمایش در می‌آید.

فیلم «رقص در غبار» فیلمی ساخته اصغر فرهادی در سال ۱۳۸۱ است که ماجرای «نظر» جوان بیست و یکی دو ساله‌ای است که روزی در مینی‌بوس با ریحانه آشنا می‌شود و ازدواج می‌کنند، اما حرف‌های ناپسندی که در مورد مادر ریحانه وجود دارد او را مجبور می‌کند تا ریحانه را طلاق دهد...

بازیگران این فیلم فرامرز قریبیان، یوسف خداپرست، باران کوثری، جلال حدپور سراج، سعید نورالهی، میترا تبریزی، نوبر قنبریان هستند و اصغر فرهادی با همکاری محمدرضا فاضلی و علیرضا بذرافشان نویسندگی آن را انجام داده‌اند.

همچنین فیلم «شهر زیبا» پس از فیلم «رقص در غبار» دومین فیلم سینمایی اصغر فرهادی تولید سال ۱۳۸۲ است. «شهر زیبا» فیلمی اجتماعی با درون مایه‌ای عاشقانه است و ماجرای پسری به نام «اکبر» است که در شانزده سالگی مرتکب قتل شده و دادگاه او را به اعدام محکوم کرده است. او در حال حاضر در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شود تا به سن قانونی برای اجرای حکم برسد...

بازیگران این فیلم ترانه علیدوستی، فرامرز قریبیان، بابک انصاری، آهو خردمند، فرهاد قائمیان هستند و نویسندگی آن را هم همچنان خود اصغر فرهادی انجام داده است.