به گزارش هنرآنلاین، مینو کریم نیا محقق، استاد دانشگاه وعضو هئیت انتخاب و رئیس کمیسیون ماده چهار جشنواره در گفت و گو با ستاد خبری نخستین جشنواره مد و لباس گفت: داوری آثار ارسالی به جشنواره مد و لباس پس از گذشت یک هفته به پایان رسید.
وی ادامه داد: مهم ترین معیارهای انتخاب آثار بر اساس مدل های اسلامی - ایرانی، خلاقیت و نو آوری، صحت دربرش و دوخت و هم چنین کیفیت پارچه به کار برده شده است.
کریم نیا افزود: برگزاری جشنواره مد ولباس انگیزه ای برای طراحان می شود تا بتوانند طرح های زیبا و متناسب با خلاقیت خود به وجود بیاورند و هم چنین برای نخستین بار رقابتی در این بخش برای طراحان به وجود بیاید.
مینو پدرام از دیگر اساتید حوزه طراحی لباس وعضو کمیسیون ماده چهار گفت: بسیاری از طرح های ارسال شده به این جشنواره خلاقانه طراحی شده بودند اما در نهایت هئیت انتخاب بر اساس معیارهای مشخصی از قبیل خلاقیت، صحت در برش و دوخت و کیفیت در پارچه، از میان بیش از دو هزار و هفتصد اثر طرح هایی را برای حضور در جشنواره مد ولباس فجر انتخاب کردند.
وی ادامه داد: جشنواره مد ولباس فرصتی است که طراحان برای نخستین بار توانستند آثار خود را به نمایش گذاشته و رقابت را در این عر صه به وجود بیاورند.
پدرام افزود: سعی ما بر این بوده است که طرح هایی به جشنواره راه یابند که قابلیت کاربردی و پوشش داشته باشند و در نهایت با قیمت مناسب برای مصرف کنندگان عرضه شود.
انتهای پیام/31/32