این طراح لباس در گفت وگو با هنرآنلاین گفت: آثاری که به دستمان رسیده از یک تعامل متقابل خبر می دهد. آثار ارسال شده طراحان طبق استانداردهایی است که داوران مد نظر دارند و خوشحالیم که این تعامل دوسویه بوجود آمده است. بهرامی ادامه داد: برای حضور در جشنواره در درجه اول طراحان در اولویت هستند و استعدادهای جوان برایمان ارزشمند هستند. با نگاهی به آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره مد ولباس فجر می بینیم که آثار قوی به دستمان رسیده وکارها بسیار ابتکاری است، میزان الگوبرداری از لباس های ترک و چین بسیار کم است و گرایش به سمت گزینه ها و عناصر بومی خودمان است. تداوم جشنواره ها خیلی قابل محاسبه نیست اگر این تعامل ادامه یابد اتفاق های خوب و با ارزشی در زمینه مد خواهد افتاد اما اگر حمایت ها ضعیف شود و به دنبال نقاط ضعف باشیم دچار مشکلاتی خواهیم شد که این تعامل را از میان بر می دارد.
بهرامی با اشاره به عادت استفاده از رنگ های تیره گفت: اگر شما در نمایشگاه های لباس با رنگ های متنوع و شاد روبه رو نشده اید به این دلیل است که هم طراحان و هم مخاطبان عادت به استفاده از رنگ های تیره کرده اند. از سوی دیگر آن تنوعی که در بازار لباس و پارچه سایر کشورها وجود دارد در زمینه پارچه و رنگ در کشور ما وجود ندارد و طراحان ما خیلی وسعت دامنه عملکرد ندارند و وسعشان نمی رسد که عالی ترین پارچه و طرح را با هزینه اندک ارائه دهند . بنابراین لباس هایی که پارچه های متنوع و یا رنگ های متفاوتی دارند گران تر از آن چیزی هستند که شما در بازار می بینید. شاید صاحب یک برند بتواند اینکار را انجام دهد اما یک طراح جوان خیلی این ابزار را ندارد. از سوی دیگر به دلیل اعتقاداتی که وجود دارد خیلی به تنوع رنگ عادت نکرده ایم و نمی پوشیم . طراح و تولید کننده به دنبال مخاطب هستند و مخاطب خیلی به دنبال رنگ های شاد نمی گردد. مخاطب بیشتر به دنبال رنگهایی است که بتواند درهمه جا از آن استفاده کند. چند عامل روی آن تاثیر گذار است و به طراح و سیاست گذار بر نمی گردد، ضمن این که ما در جشنواره هم با تعداد اندکی از آثار ارسالی در زمینه رنگی روبه رو بودیم.
این استاد دانشگاه درباره جلب اعتماد طراحان و برگزاری جشنواره های متعدد در حوزه لباس خاطرنشان کرد: خوشبختانه طراحان اعتماد کرده اند و طرح های محرمانه شان را هم ارائه می دهند. شرط اول ما به عنوان مخاطب این افراد امانت داری است و سعی کردیم این امر را مراعات کرده و برای ما جلب اعتماد طراح بسیار مهم است. برگزاری جشنواره های پی در پی در ایران جدید است درحالی که در دنیا هفته به هفته یک جریان جدید مد بوجود می آید. و گاهی اوقات جشنواره مد کشورهای دیگر را هم برگزار میکنند، برگزاری جشنواره ها اگر مقدماتش درست چیده شود خیلی زودتر ما را به آن چه می خواهیم در زمینه مد می رساند.
وی برگزاری جشنواره ها و مدهای بین الملل درایران را بسته به ظرفیت ها و تعاریف ما از مد دانست و تصریح کرد: برگزاری جشنواره های بین المللی بستگی به ظرفیت ها و تعاریفی که ما از مد داریم دارد. لباس یک طرح مشخص است اما تعریف های متفاوتی دارد اگر در مسیر درست باشیم و تبادل فرهنگی خوبی داشته باشیم حتما می توانیم هم مد ایرانی - اسلامی را به کشورهای دیگر انتقال دهیم و هم از مدهای اسلامی کشورهای دیگر بهره ببریم.
بهرامی ملاک انتخاب آثار را آثار نو و جدید بودن همراه خلاقیت و موازی با رعایت شئونات اسلامی عنوان کرد.
جشنواره مد ولباس فجر از ۱۱ تا ۱۸ اسفندماه جاری در سالن حجاب برگزار می شود.
انتهای پیام/32/31