سرویس استان های هنرآنلاین: غلامرضا یوسفی نژاد در آیین گشایش بخش تخصصی جشنواره هنرهای تجسمی فجر فارس با اشاره به تأثیر هنرهای تجسمی بر فرهنگ و سبک زندگی، گفت: این مقوله از هنر، قابلیت زیادی در ایجاد فضا و انتقال حس و پدید آوردن شرایط مساعد برای درگیر شدن مخاطب دارد که در حاشیه هنرهای دیگر رشد می کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: ساحت رفتار افراد هم به شدت تحت تأثیر هنر است و رفتارهایی که در صورت تکرار، می‌توانند قسمت مهمی از هویت را تشکیل دهند و حتی به بخش اصیل آن بدل شوند در این مجال می گنجد.

یوسفی نژاد بیان داشت: اما عمق اثرگذاری هنر بر انسان‌ها مربوط به گرایش‌های آن‌ها است. همه‌ هنرها، بلااستثنا بر گرایش‌های مخاطبان خود اثر می‌گذارند. گرایش‌های رحمانی یا نفسانی، در همه‌ قالب‌های هنر حضور دارند و مخاطبان را به جهات ویژه‌ای سوق می‌دهند و این گرایش‌ها نه تنها از کلیت هنر، بلکه از هر جزء آن نیز تأثیر می‌پذیرند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: در نگریستن مخاطب به یک نقاشی، هر دو اتفاق می‌افتد؛ هم کلیت طرحی که در پیش روی او است گرایش‌های خاصی در فرد برمی‌انگیزد و هم اجزای مختلف نقاشی چنین کاری می‌کنند.

این در حالی است که در بخش آثار شاخص جشنواره هنرهای تجسمی به میزبانی نگارخانه نارنج ١٩ اثر از هنرمندان به نمایش درآمده است.

یادآور می شود: بخش رقابتی جشنواره هنرهای تجسمی فجر که اختصاص به نمایش تمامی آثار این رویداد دارد سه شنبه ٢٤ بهمن ماه ١٣٩٦ ساعت ١٧ در نگارخانه وصال برپا خواهد شد و همچنین نمایش آثار رقابتی همزمان با نگارخانه تار و پود، موزه گالری آب و نگارخانه استاد غلامی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

الهه بهرامی