به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، الناز گشتاسب، برگزیده بخش طراحی پارچه در ششمین جشنواره مد و لباس فجر درباره جایگاه و نقش این رویداد در توسعه و اعتلای سطح فرهنگی و هنری جامعه بیان کرد: یکی از مشکلات و شاید بتوان گفت اصلی ترین مشکل موجود در میان فارغ التحصیلان رشته طراحی پارچه، عدم توجه بخش صنعت و نساجی به هنر این گروه است که کمتر فرصتی را هم برای نمایش توانایی و استعدادشان پیدا می کنند.

او اظهار داشت: طراحان پارچه باید به مدد جشنواره مد و لباس فجر و با هدف رفع نیاز موجود در عرصه نساجی، جذب صنعت شوند.

گشتاسب از کپی برداری بی رویه آثار طراحان پارچه ابراز گله مندی کرد و گفت: گرافیست ها در قیاس با طراحان پارچه از موقعیت بهتری در صنعت نساجی برخوردارند و این به معنای نادیده گرفتن مغز متفکر این عرصه است.

برگزیده بخش طراحی پارچه در ششمین جشنواره مد و لباس فجر افزود: جشنواره فجر خوشبختانه سال به سال به پیشرفت های بیشتری در زمینه توجه به بخش های گوناگون نائل می آید و بخش طراحی پارچه هم به مدد این رویداد بیش از پیش مورد توجه فعالان عرصه مد و لباس قرار گرفته است.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه  96 همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.