به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، گروه تنبورنوازان سیمرغ به سرپرستی و آهنگسازی جهانگیر لطفی و آواز دانش چراغی فر سوم بهمن‌ماه ساعت 20 در تالار رودکی به صحنه می‌رود.

تنبورنوازان سیمرغ در سال 1390 به سرپرستی و آهنگسازی جهانگیر لطفی و با همکاری هنرجویان وی و حضور تنی چند از هنرمندان شهرستان الیگودرز و با توجه به حس شدن جای خالی گروه نوازی تنبور و موسیقی عرفانی در استان لرستان تشکیل شد.

از جمله اهداف گروه ترویج ساز کهن و عرفانی تنبور در شهرستان و اجرای آثار نو در عرصه موسیقی و خروج از فضای موسیقی تقلیدی بوده است.

در این اجرا تنبورنوازان؛ مسلم احمدی، خسرو ظاهری، جواد ترکی، امیر برومند، علی لطفی، میلاد جوادی و محمود نوری؛ دف، پوریا لک؛ کمانچه، علی عظیمی نژاد؛ کوزه، دمام، بندیر، عارف سرلک؛ تنبک، ضرب زورخانه‌ای، ماراکاس، هنرنمایی می‌کنند.

"من و ما" به تالار رودکی می‌آید

گروه موسیقی رادها به سرپرستی و تنظیم مرتضی و مجید یگانه راد با همکاری گروه نمایش جرس به نویسندگی و کارگردانی سوگند عباسی ۲ بهمن ساعت 20 کنسرت-نمایش من و ما را در تالار رودکی اجرا می‌کند.

 در این اجرا فرشته شمس، آیدا صاحبی، بیتا حجتی، عاطفه عسگری، مجتبی حسینی، رضا اسداللهی، مائده شفیعی، ساعد صفرپور، عماد والهی، بهار محمدی، فرزان پیمان، پویا حنانیان، محمدامین راحمی، بیتا صادقی، هلیا یگانه راد و کسری حسینی به‌عنوان نوازنده و همخوان، همچنین ویدا یاراحمدی، صادق صادقا، امیر میرزایی و هلنا یگانه راد به‌عنوان بازیگر هنرنمایی می‌کنند.

کنسرت – نمایش " من و ما " دوم بهمن‌ماه ساعت 20 در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود.

رتوریک در تالار رودکی

ارکستر رتوریک هفتم و هشتم بهمن‌ماه به رهبری رضا مریوند در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود.

رتوریک به رهبری رضا مریوند و همراهی کنسرت مایستر فرید لطیفی 7 و 8 بهمن‌ماه ساعت 20 در تالار رودکی اجرا می‌شود.

ارکستر رتوریک در مهرماه ۱۳۹۲ به سرپرستی و رهبری رضا مریوند با هدف معرفی و اجرای آثار فاخر موسیقی کلاسیک و اپراتیک تشکیل شد. از اجراهای ارکستر سعی شده است در کنار نوازندگان باتجربه، با جذب نوازندگان مستعد جوان، امکان معرفی و پرورش استعدادهای موسیقی را فراهم آورد. این ارکستر در اولین سال فعالیتش به‌عنوان گروه برگزیده در سومین جشنواره شمسه معرفی شد.

‎در این کنسرت آثاری از؛ سن سان، موتزارت، چایکوفسکی، برامس، گوستاو مالر، افنباخ، روسینی، شوپن، ویلالوبوس، اشتراوس، پیاتزولا و ... توسط هنرمندان ارکستر نواخته می‌شود.