به گزارش هنرآنلاین، با هزینه کردن اعتباری بالغ بر ۸۰۰میلیون ریال که از محل بودجه استانی تامین شد و در آیینی ویژه با حضور جمعی از مسوولان کشوری حوزه هنری، مدرن ترین استودیو ضبط موسیقی در حوزه هنری استان ایلام راه اندازی شد.

مهدوی، رییس حوزه موسیقی حوزه هنری کشور در آیین گشایش استودیو ضبط حوزه هنری ایلام گفت: کاری وحرکتی که حوزه هنری ایلام در راه اندازی این استودیو انجام داد حرکتی بزرگ است چرا که استان هایی با پنانسیل و ظرفیت هایی بس بیشتر دست به چنین کاری نزده اند.
وی ابراز امیدواری کرد: فراورده های این کار هنری در وهله نخست برای ایلام و در جغرافیایی وسیع تر برای کشور و در نهایت جهت استفاده کشورهای منطقه مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تکنولوزی از جمله عوامل مهم در زمینه خلق آثار فاخر موسیقی است ،تاکید کرد: حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی می بایست مروج آثاری سنتی باشد.
رییس حوزه موسیقی حوزه هنری کشور همچنین گفت: باوجودیکه فضای استودیو ضبط حوزه هنری ایلام کوچک نشان می دهد اما به یقین کارهای بزرگی از آن نمود خواهد یافت چرا که ایلام نشان داده با استعداد و تراوش های فکری خود می تواند مانند همیشه مرکز تولید اندیشه در زمینه های مختلف هنری باشد. در آیین راه اندازی استدیو ضبط موسیقی حوزه هنری استان ایلام جمعی از شعرا، هنرمندان ومسوولان محلی نیز حضور داشتند.
رییس حوزه هنری استان ایلام نیز گفت: با راه اندازی این استودیو این امکان برای موزیسین ها و خوانندگان محلی فراهم کرده تا با استفاده از فضای جدید ضبط صوت در شرایطی ملی خود را نشان دهند.
"محمد علی قاسمی " افزود: انتظار می رود با راه اندازی این استدیو که با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال از محل بودجه استانی هزینه آن شده آثاری فاخر در خور شان ذائقه مخاطبان بومی و بلکه فراتر از آن در سطح ملی از آن خودنمایی کند.
وی تاکید کرد: موزیسین ها وخوانندگان محلی ما تا پیش از این برای ضبط کارها وآثار خود معمولا به مرکز یا استان های مجاور می رفتند که اینک شرایط برای خودنماییشان در همین استان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه این استدیو در نوع خود در سطح استان ایلام بی بدیل است، افزود: در استدیو ضبط موسیقی حوزه هنری فضای آموزش، تمرین و ضبط صدا فراهم شده است.
در این مراسم رییس مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور نیز با قابل تحسین برشمردن این اقدام حوزه هنری استان ایلام گفت: راه اندازی این استدیو با شرایط پیش روی حوزه هنری استان ایلام شجاعت و تدبیر می خواست.
"امیر حسین فردی " اظهار کرد: اینگونه کارها با دوری جستن از از رویه متعارف اداری وپیگیری های همراه با علاقه محقق می شود که در ایلام با وجود فضای کوچک ومحدودیت هایی اما چنین کار بزرگی به عمل امد.
در آیین راه اندازی استودیو ضبط موسیقی حوزه هنری استان ایلام جمعی از شعرا، هنرمندان ومسوولان محلی نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/64