به گزارش هنرآنلاین، بهمن درّی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دیروز در کنگره نکوداشت استاد شاهی اردبیلی اظهار داشت: با آسیب‌شناسی که در مورد هجمه‌های نظام‌های استکباری علیه انقلاب اسلامی صورت گرفته است از بین ۳۰۰ آسیب سه مورد آنها تهدید جدی و چالش بزرگ یاد شده است.
وی با یادآوری اینکه از این آسیب‌ها انحطاط اخلاقی، ضعف ایمانی و سوء مدیریت پیوند فرهنگی دارد خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح شود به جرات می‌توان گفت که تمام این آسیب‌ها و اسباب شکل‌گیری آن قابل برطرف شدن است.
درّی به برگزاری بزرگداشت و آئین تجلیل از مفاخر در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: اخیرا در دیداری که برای برگزاری کنگره آیت‌الله مشگینی در محضر مقام معظم رهبری بودیم از آثار آیت‌الله مشگینی سخنی به میان آمد که معظم‌له بیان داشتند که تمام آثار این شخصیت وارسته مفید است و باید انتشار یابد.
وی ادامه داد: در عصری که دشمنان ما به دنبال مصادره به مطلوب مفاخر، اندیشمندان و شاعران و نویسندگان ما هستند نباید از پاسداشت آنها غفلت کنیم چرا که این غفلت به ضرر ماست.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود حرکت شایسته شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل را در برگزاری مراسم نکوداشت برای یک شاعر بزرگ در دوران حیاتش تصریح کرد: ما در کشور به گستردگی چنین اقدامی نیاز داریم که نظیر آن باید در تمام استان‌ها برگزار شود.
درّی اضافه کرد: هرچقدر به مفاخر کشورمان اعتنا کنیم اعتنا به نخبگی و عظمت و مجد ایران اسلامی است که این خود فخر ماست.
وی یادآور شد: امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار تجلیل از نخبگان و مفاخر فرهنگی و هنری کشور را در دستور کار قرار داده و در این زمینه انتشار کتاب‌های مختلف نیز مدنظر است.

انتهای پیام/64