به گزارش هنرآنلاین، اکبر ساعتچی گفت: در مورد اکسپو ۹۱ هنوز صحبت کردن زود است و باید تا روز اختتامیه صبر کرد و بعد از اتمام کار روند اجرایی آن را بررسی کرد. اکسپو با یک نمایشگاه معمولی متفاوت است و این اکسپو که قرار است خریدار دولتی هم داشته باشد باید با هماهنگی بیشتری با نهادهای دولتی برگزارمی‌شد.

وی با اشاره به نبود کارشناس قیمت گذاری بر روی آثار هنری ادامه داد: پیش ازاین اکسپو، اکسپوهای دیگری هم برگزار شده است. با یک مقایسه می‌توان فهمید کدام اکسپو موفق عمل کرده است. فروش آن دوره با توجه به تورم حال حاضر قابل مقایسه نیست. متاسفانه به نظر می‌رسد قیمت‌ها کنترل شده نیستند و مبنای قیمت گذاری آثار هم مشخص نیست، برخی از آثار رقم بسیار بالایی دارند و برخی دیگر بسیار پائین هستند و این عدم تناسب قیمت در کنار یکدیگر معنایی ندارد و قیمت گذاری آثار را زیر سوال می‌برد. اگر خریدار نسبت به خرید آثار هنری آگاهی داشته باشد متوجه غیر منطقی بودن قیمت‌ها می‌شود.

مدیر گالری ساعتچی درباره رونق اقتصادی هنر و نقش اکسپو دراین امر نیز اظهار کرد: فقط با برگزاری اکسپو نمی‌توان امیدوار به رونق اقتصادی هنر بود، چرا که باید یک برنامه ریزی و حرکت درست دراین امر صورت گیرد. با صحبت کردن نمی توان به رونق اقتصادی هنر رسید باید به آن عمل کرد. نمایشگاه‌های بسیاری در طی سال برگزار می‌شود که به نظرم اسم آنها چندان مهم نیست،در واقع دست اندرکاران حوزه هنر باید اهمیت رونق بخشی اقتصاد هنر را درک کنند و نباید نشست تا عده‌ای درخارج از کشور روی آثار هنری ما قیمت گذاری کنند.

اکسپو ۹۱ (نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی کشور) از سوی بنیاد فرهنگی ، هنری رودکی تا ۱۴ تیر ماه در تالار وحدت ادامه دارد.

روابط عمومی اکسپو ۹۱