به گزارش هنرآنلاین، محمد غفاری در گفتگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر ،افزود: فراخوان این کنگره با نظری بر مضامین و مفاهیم معرفتی مندرج در مناجات شعبانیه منتشر شد، که در پایان 150 اثر از شاعران استان به دبیرخانه ارسال شد.

دبیر کنگره شعر آئینی "مواهب" با بیان اینکه داوری آثار توسط آقایان سید مهدی حسینی و حسن بیاتانی انجام شده است، افزود: مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برگزیده ساعت 16 روز چهارشنبه 26 مهر، در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد قم خواهد بود.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری قم، اظهار کرد: کنگره شعر نیایشی "مواهب" با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پرداختن به ادعیه و مناجات طراحی و برگزار می شود، در این کنگره شعری سعی می شود، شاعران بیشترین ارتباط معنایی بین عبارات دعا و اشعار را تولید کنند؛ در واقع کنگره شعر "مواهب" یک فرآیند است که در آن شاعر ابتداء با محتوا و عبارات دعا آشنا می‌شود و بعد با بهره‌گیری از آن، برداشت‌های خود را به صورت شاعرانه و با زاویه دیدی نو ارائه می کند.

وی با اشاره به جایگاه شعر آئینی در قم، عنوان کرد: هدف بعدی ما برگزاری کنگره در سال آینده به صورت ملی و شرکت شاعران سراسر کشور در آن است.

دبیر کنگره شعر "مواهب" گفت: منتخب اشعار رسیده به کنگره در قالب کتابی با عنوان "مواهب 2" چاپ شده است که در روز اختتامیه رونمایی و به شرکت کنندگان هدیه می شود، سال گذشته و همزمان با برگزاری نخستین کنگره شعر نیایشی استان قم "مواهب" با موضوع دعای ابو حمزه ثمالی، جلد اول این کتاب منتشر شده بود.

غفاری گفت: در اختتامیه کنگره اساتید برجسته کشور ازجمله آقایان مجاهدی، امیری اسفندقه، بیاتانی، شرافت و ... حضور خواهند داشت.

گفتنی است؛ کنگره شعر نیایشی "مواهب" از سوی حوزه هنری قم برگزار می شود .