کوروش نریمانی، نمایشنامه نویس، کارگردان و عضو گروه «تئاتر معاصر» در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: متأسفانه کتاب فروشی های سطح شهر دارای پتانسیل مناسبی برای ارائه به کارگردانان جوان تئاتری نیستند و تنها چند انتشارات به چاپ نمایشنامه مبادرت می ورزند.

نریمانی در ادامه بر همراهی وزارت ارشاد به منظور افزایش روند چاپ آثار نمایشنامه نویسی تأکید و تصریح کرد: نمایشنامه ها نباید برای مدت غیر استاندارد در انتظار نشر قرار گیرند و روند ارائه مجوز چاپ و مذاکرات لازم با ناشران و مدیران معاونت فرهنگی باید با سرعت بیشتری انجام شود.

این هنرمند با اشاره به لزوم ایجاد شکل عمومی نمایشنامه خوانی در بین سایر گرایش های تئاتر گفت: نمایشنامه خوانی را باید در راستای حمایت از ادبیات نمایشی و برای به منصه ظهور گذاشتن نمایشنامه هایی که به دلیل نبود امکانات کافی کنار گذاشته شده اند به شکلی اصولی و از سوی جامعه تئاتری دریابیم.

وی در ادامه گفت: چهار نمایشنامه از من در شرایطی هنوز به چاپ نرسیده است که برخی از آنها جایزه ادبیات نمایشی برگزیده سال را در گذشته از آن خود کرده اند و در اجرای عمومی نیز با اقبال موجه شده اند.

نریمانی بر نیاز جامعه به آثار نمایشی کمدی اشاره کرد و افزود: تئاتر کمدی در جامعه کنونی می تواند مورد رضایت مخاطب عام قرار گیرد و با توجه به معضل در اجرای نمایش کمدی در صحنه های تئاتر فاخر، تعلل در ارائه مجوز برای ایندست آثار غیرمنطقی به نظر می رسد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳