به گزارش هنرآنلاین ، ستاد برگزاری این دوره  از جشنواره به منظور هم اندیشی و همکاری های مشترک، از انجمن های تخصصی عرصه تجسمی کشور دعوت به حضور کرد.

در بخشی از این دعوتنامه آمده است:

دهمین دوره مقطع مهمی برای ارزیابی تجربه های پیشین و آغاز فصل نوینی برای ارتقا، توسعه و کیفیت بخشی رویکردی که پیش از هر نکته ای مقوم بنیانهای جمعی و هم افزایی کنشگران این عرصه و نیل به جایگاه بایسته هنرهای تجسمی این مرز و بوم در عرصه ملی و جهانی را آرمان گرفته است.

 از این رو در نظر است در نشست ویژه نمایندگان محترم انجمن ها و مجامع ضمن تشریک مساعی و تحلیل تجربه های ادوار گذشته، پیشنهادها و برنامه های این دوره تشریح و زمینه های تعامل و مورد علاقه در این خصوص بررسی و تصمیم سازی شود.

گفتنی است، این جلسه با حضور "مجید ملانورورزی" مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره،"مجتبی آقایی" دبیر کل جشنواره دهم ، "جمشید حقیقت شناس" دبیر هنری ، "عبدالرحیم سیاهکارزاده "دبیر اجرایی ،علی محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر و نمایندگان انجمن ها  برگزار می شود.

دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر بهمن سال جاری برگزار می شود.