سرویس معماری هنرآنلاین:  در فستیوال جهانی معماری  WAF سال جاری میلادی بخش ویژه‌ای برای معماران ایرانی ایجاد شده که شامل پروژه‌های ساخته شده در ٣ سال گذشته خواهد بود.

اختصاص این بخش ویژه به این دلیل صورت می‌گیرد که این رویداد در بخش ثبت‌نام فراخوان سال ۲۰۱۵ خود نام ایران را از فهرست انتخاب ملیت معماران و همچنین فهرست انتخاب مکان اجرای پروژه حذف کرد.

اکنون و با توجه به اتمام زمان قانونی ارسال آثار و با خروج ایران از لیست تحریم این فستیوال؛ از این پس معماران ایرانی نیز می‌توانند در این فستیوال جهانی شرکت داشته باشند .

گمان بر این می‌رود که با درنظرگرفتن بخشی اختصاصی جهت حضور معماران ایرانی در فستیوال امسال، آن را از امتیاز رقابتی بین‌المللی خارج و به رقابتی ملی محدود کنند.

زمان ارسال مدارک تا ۲۹ ژوئن ۲۰۱۷ اعلام شده است.

فستیوال جهانی معماری (WAF) جشنواره‌ای است که از سال ٢٠٠٨، همه‌ساله در گروه‌های مختلف ساختمانی برگزار می‌شود. در این فستیوال، فینالیست‌های هر گروه در مدت سه روز، در طی یک رقابت به طور زنده مورد داوری قرار می‌گیرند، که از هر گروه یک برنده و در نهایت، از میان برندگان گروه‌ها، یک اثر به عنوان بهترین ساختمان سال انتخاب می‌شود.

جایزه WAF تنها جایزه معماری جهانی ست که در آن شرکت‌کنندگان جشنواره می‌توانند به طور مستقیم ارائه هر کدام از معمارانی که وارد بخش فینال شده اند را تماشا کنند و نیز نظر داوران راجع به هر طرح را بدانند.

منبع: ایران اکونومیست