سرویس معماری هنرآنلاین: جایزه مؤسسه معماری سلطنتی کانادا (RAIC) در سال 2017 به طراحان ژاپنی موسسه  "Tezuka Architects" برای پروژه "کودکستان فوجی" اختصاص یافت.

این جایزه 100 هزار دلاری هر دو سال یکبار برای به یک اثر هنری از سراسر جهان اعطا می‌شود که توانسته‌اند در محیط اجتماعی خود تغییر ایجاد کنند و ارزش‌های عدالت اجتماعی را افزایش دهند."

"کودکستان فوجی" از میان فهرست چهار پروژه از کشورهای دانمارک، استرالیا و چین به عنوان برگزیده نهایی معرفی شده است.

ریموند موریاما بنیانگذار این جایزه در مراسم اهدای جوایز اظهار کرد: این جایزه همچنان به تشویق فعالیت‌های با اهمیت معماری و طراحان ادامه خواهد داد.  این رویداد بدون در نظر گرفتن ابعاد و مقیاس پروژه‌ها، به دنبال فرصتی برای شناسایی ویژگی‌های مثبت آن دسته از  فعالیت‌های معمارانه است که جامعه خود را به سوی تساوی بیشتر و عدالت اجتماعی سوق می‌دهند. به زعم ما معماران می‌توانند با فعالیت‌هایی این چنین، الهام بخش دیگران در کارکردهای اجتماعی معماری باشند. "

کودکستان فوجی که در سال 2007 در توکیو، ژاپن به بهره برداری رسیده، ساختمانی شکل بیضی شکل است که کودکان را به از میان برداشتن موانع فیزیکی تشویق کند. کودکان به راحتی می‌توانند در گردش و بازی میان فضاهای داخلی داخلی و خارجی این مرکز، استقلال و ارتباط‌های اجتماعی را تجربه کنند. بر این اساس، طراحی این فضا به شکل گیری یک محیط آموزشی منجر شده  که توانایی یادگیری، آرامش و تمرکز را حتی در کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری افزایش می‌دهد.

علاوه بر جایزه بزرگ 100 هزار دلاری، سه بورس تحصیلی 5 هزار دلاری از سوی مؤسسه معماری سلطنتی کانادا به سه دانشجوی معماری از دانشگاه‌های "واترلو"، "رایرسون" و " مک گیل" اختصاص یافت. برندگان بر اساس مقاله‌های ارائه شده در این رویداد انتخاب شده‌اند.

Tezuka Architects' Fuji Kindergarten Wins 2017 Moriyama RAIC International Prize,© Katsuhisa Kida

Tezuka Architects' Fuji Kindergarten Wins 2017 Moriyama RAIC International Prize,© Katsuhisa Kida

منبع: Archdaily