گروه تجسمی هنرآنلاین: بیوگرافی جدید آنتونی مک‌کارتن با عنوان «همکاری» به‌اندی وارهول، فوق ستاره هنر پاپ و ژان میشل باسکیا، پدیده نئواکسپرسیونیست می‌پردازد. «همکاری» با بازی پل بتانی در نقش وارهول و جرمی پوپ در نقش باسکیا، برای قرار دادن این دو نقاش در برابر یکدیگر، شکل گرفته است، سبک آن‌ها، فلسفه آن‌ها، تفکر آن‌ها در مورد هنر و تجارت، و ارزش فرهنگی در نوسان آن‌ها.

مطمئناً یکی از نکات قابل توجه درباره این دو هنرمند آن است که هیچ‌کدام عمر زیادی نداشتند. وارهول سال ۱۹۸۷ در سن ۵۸ سالگی پس از جراحی کیسه صفرا و باسکیا در ۲۷ سالگی، سال ۱۹۸۸ پس از مصرف بیش از حد هروئین درگذشت.

این نمایشنامه داستان اوایل دهه ۸۰ نیویورک از کار وارهول و باسکیا را روایت می‌کند، از جمله نمایشگاهی در سال ۱۹۸۵ شامل ۱۶ نقاشی که آن‌ها با هم ساختند.

نمایش همکاری

وارهول در صحنه آغازین می‌گوید: «من انسان هستم، حتی اگر این طور به نظر نرسد.» در این نمایش ابتدا بتانی در نقش وارهول دیده می‌شود که در گالری یک دلال هنری به نقاشی‌های باسکیا نگاه می‌کند و ناراضی به نظر می‌رسد، اما زمانی که متوجه می‌شود آثار باسکیا قیمت‌های بالاتری نسبت به او دارد، بدخلق‌ترهم می‌شود.

نمایشنامه مک‌کارتن، با ظرافت تمام موفق می‌شود از آشنایی محتاطانه وارهول و باسکیا در پایان پرده اول، مستقیما به یک دوستی ظاهرا محکم در پرده دوم برسد.

مک‌کارتن، که در این ماه اولین حضور خود را در برادوی تجربه کرد، ژانر بیودرام را بسیار خوب می‌شناسد. او به‌عنوان فیلمنامه‌نویس در فیلم‌های «نظریه همه چیز» درباره استیون هاوکینگ، «تاریک‌ترین ساعت» درباره نقش‌آفرینی وینستون چرچیل در رهبری بریتانیا، «راپسودی بوهمی» درباره فردی مرکوری خواننده گروه کوئین؛ و «دو پاپ» درباره پاپ فرانسیس و پاپ بندیکت شانزدهم، شناخته شده است.

نمایش همکاری