گروه تجسمی هنرآنلاین: خبرنگار خبرگزاری اسوشیتدپرس در تهران در گزارشی که از «مینی‌مالیسم و کانسپچوال آرت» در موزه هنرهای معاصر منتشر کرده، سراغ برخی مسئولان موزه و البته هنردوستان و بازدیدکنندگان رفته و ویژگی‌های نمایشگاه را از زبان آنها به تصویر کشیده است. از جمله بهرنگ صمدزادگان، نمایشگاه‌گردان و هماهنگ‌کننده «مینی‌مالیسم و کانسپچوال آرت» و محمد شهسواری، یک دانشجوی ۲۰ ساله معماری که می‌گوید: «اینها آثاری بسیاری خوب هستند که به شما الهام می‌بخشند.»

بر اساس آماری که حسن نوفرستی مدیر روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ارائه داده، تا حدود یک هفته پیش بیش از ۱۷ هزار نفر از نمایشگاه «مینی‌مالیسم و کانسپچوال آرت» بازدید کرده‌اند و این میزبان استقبال شگفتی مسئولان موزه را هم در پی داشته است. بیرون آمدن برخی از شاهکارهای هنر جهان از گنجینه موزه هنرهای معاصر و قرار گرفتن آنها برابر دیدگان هنردوستان برای نخستین بار خیلی‌ها را به بازدید از این رویداد نادر کشانده است.

دانلد جاد و سول لویت،‌ از نامدارترین هنرمندان آمریکایی عرصه مینی‌مالیسم و هنر مفهومی که اولی سال ۱۹۹۴ از دنیا رفت و دومی در ۲۰۰۷ از چهره‌هایی هستند که آثارشان در «مینی‌مالیسم و کانسپچوال آرت» به نمایش درآمده است. کارشناسان ارزش تندیس چهار متری جاد را در این نمایشگاه میلیون‌ها دلار برآورد می‌کنند. از اندی وارهول، مارسل دوشان فرانسوی و دیگر بزرگان هنر غرب هم در موزه هنرهای معاصر آثاری به نمایش درآمده است.

TMA 1

نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوآل آرت» با نمایش ۱۳۰ اثر بسیار ارزشمند و کمیاب از ۳۴ هنرمند نامدار و سرشناس روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز به کار کرد و تا ۲۷ شهریور میزبان دوستداران هنر است. بابک بهاری یکی از هنردوستان ایرانی است که از روز افتتاح چهار بار از نمایشگاه بازدید کرده و شاید تا یک ماه آینده باز هم به موزه هنرهای معاصر در بوستان لاله تهران سر بزند.

عکس‌های این گزارش را وحید سالمی از نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوآل آرت» در موزه هنرهای معاصر تهران گرفته است.