به گزارش هنرآنلاین، به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، باغ‌موزه‌ هنر ایرانی با مشارکت پایگاه ثبت جهانی کاخ گلستان نمایشگاه عکسی با عنوان "با کاروان" با موضوع تعزیه و برگزاری آیین‌های سوگواری و روضه‌خوانی مربوط به دوره قاجار از تاریخ ۲۳ مهرماه تا ۵ آبان ماه ۹۸ ساعت در نگارخانه‌ پردیس برگزار می‌شود.

نمایشگاه "با کاروان" نمایش عکس‌هایی متفاوت از آلبوم خانه‌ کاخ گلستان است که توسط عکاسان قاجار از جمله محمدحسن قاجار، عبدالله قاجار، ابراهیم، امیر قاجار و جمعی از دیگر عکاسان آن دوره در ایام سوگواری ثبت شده است.

در این نمایشگاه ۳۰ قاب عکس از تکیه‌های تکیه‌ دولت، صاحبقرانیه، کامرانیه، مویدالدوله، دزآشوب به نمایش گذاشته خواهد شد.

در دوره‌ قاجار تکایا برای برگزاری مراسم مذهبی و بزرگداشت عزاداری امام حسین علیه‌السلام رونق فراوانی یافتند، چنان که هم اصناف و مردم عادی و هم شاهان قاجار سعی در برپایی تکیه‌ها داشتند. تعزیه و تعزیه‌خوانی، از جمله مراسمی بود که در تکیه برگزار می‌شد، ساختن تکیه چنان در دوره‌ قاجار گسترش پیدا کرد که حتی صاحب‌منصبان و وزرا سعی می‌کردند در ساختن تکیه، نسبت به یکدیگر پیشی بگیرند.

نمایشگاه عکس «با کاروان» از  ۲۳ مهر تا ۵ آبان ماه ۹۸ از ساعت ۱۰ تا ۱۷ (جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰) در نگارخانه پردیس باغ‌موزه‌ هنر ایرانی برپاست. بازگشایی نمایشگاه سه‌شنبه، ۲۳ مهرماه ساعت ۱۶ خواهد بود.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ ۲۲۳۹۱۰۹۰ تماس و برای بازدید به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، باغ‌موزه‌ هنر ایرانی، نگارخانه‌ پردیس مراجعه نمایند.