به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه که با مضمون "کنکاشی عکاسانه برای یافتن نشانه‌هایی از زندگی دوباره مردم پس از فتح شهر" است، توسط زنده‌یاد علیقلی ضیایی ثبت‌شده است.

علیقلی ضیایی متولد 11 شهریورماه سال 1337 در رضائیه (ارومیه) و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری از دانشکده هنرهای زیبا در تهران بود، همواره دل در گروی هنر عکاسی داشت و از معدود عکاسانی بود که با نگاه خودنماهایی ناب از معماری ایران را با دوربین عکاسی به تصویر کشید.

از مجموعه عکس‌های او در این زمینه می‌توان به عکس‌هایی از شهرهای یزد، اصفهان، کرمان و نیز محوطه تخت‌جمشید اشاره کرد.

علیقلی ضیایی همچنین در زمینه عکاسی جنگ فعالیت کرده بود. عکس‌های ثبت‌شده توسط ایشان در عملیات فتح خرمشهر از شاخص‌ترین آثار این عکاس فقید به شمار می‌رود. مجموعه نخل‌های سوخته و بی‌سر در اثر شلیک‌های پیاپی ازجمله معروف‌ترین و تامل‌برانگیزترین آثار این هنرمند مرحوم به شمار می‌رود که در اغلب رسانه‌های وقت چاپ و منتشر شد و احساسات بسیاری را در مواجهه با این اثر برانگیخت.

از دیگر فعالیت‌های او در زمینه عکاسی مجموعه پرتره‌های هنرمندان بزرگ معاصر است که حدود بیست سال پیش، طی یک دوره پنج‌ساله به آن پرداخت. ضیایی توانست با شناخت زمان و موقعیت، و دارا بودن نگاه نافذ و روحی حساس، تصاویر گویایی از احمد شاملو، محمود دولت‌آبادی، هوشنگ ظریف، احمد محمود، فریدون مشیری، بهرام بیضایی، سیمین بهبهانی، داود رشیدی، هوشنگ ابتهاج و … را به ثبت برساند.

این نمایشگاه از دوم تا هشتم مهرماه 98 از ساعت 9 تا 17 آماده استقبال از هنردوستان است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ ۲۲۳۹۱۰۹۰ تماس و برای بازدید به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از پل پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، باغ‌موزه هنرایرانی، نگارخانه پردیس مراجعه کنند.