سرویس مد و لباس هنرآنلاین : هنگامی که شما به معنای واقعی کلمه می‌توانید صدها هزار دلار از تبلیغات آزاد، و یا به طور بالقوه میلیون‌ها نفر بازدیدکننده از یکی از آیتم‌های لباس خود داشته باشید، طراحی و نمایش یک قطعه عجیب و غریب در شوی لباس ارزش زیادی دارد. گاهی اوقات آن چیز عجیب جزئی از لوازم جانبی، مانند کلاه است. گاهی اوقات آرایش‌های عجیب و غریب یا یک کفش سفارشی، و یا یک لباس اوت کوتور 100 هزار دلاری است. معمولاً این آثار لباس و یا چیزی بیشتر از تولیدات معمول یک برند است که طراح در آن فصل ارائه خواهد داد، و این محصول برای عرضه در فروشگاه‌ها تولید نمی‌شود. جورج سیمونتون، طراح مد و استاد مؤسسه مد تکنولوژی می‌گوید: طرح‌های یک شوی لباس یک شکل از آثار هنری پوشیدنی هستند. تأکید آن‌ها بر زیبایی و نوآوری است، نه قابلیت سرگرم‌کنندگی. اما تعداد بسیار کمی از طرح‌های واقعاً دیوانه‌وار قابل پوشیده شدن است. به عبارت دیگر، نبود جای آستین در یک لباس به دلیل اشتباه یا عدم نظارت نیست، بلکه این لباس یک بیانیه است. طراحان مد مبالغ زیادی صرف نمایش لباس‌هایی می‌کنند که انتظار ندارند کسی آن‌ها را بخرد. به طور متوسط هزینه یک نمایش لباس 40 هزار دلار است، اما شوهای لباس قصد ندارند اقلام منحصر به فرد را به فروش برسانند، کار آن‌ها تبلیغات و نمایش اعتبار و احساس کلی مجموعه یک طراح است. هر مجموعه فصلی یک تم دارد، دریایی، روستایی، ویکتوریایی و... که بعداً به موارد پوشیدنی‌تر تبدیل شده و در بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. رنگ‌ها، پارچه و نمای کلی لباس مانند همان مجموعه اصلی باقی می‌ماند، اما بسیاری از ویژگی‌های عجیب و غریب آن حذف خواهد شد.

شوهای لباس معمولاً سعی می‌کنند اشاره‌ای به روند آینده مد که ممکن است مورد پذیرش عموم قرار بگیرد داشته باشند. البته همه قطعات نمایش داده شده نمی‌توانند به کمد لباس مردم راه پیدا کنند، اما طراحی و سبک رایج در جهان متمدن، بخشی از این شوها شده است. یکی از نیازهای واقعی برای درک هدف اساسی این شوهای لباس یا دنیای مد به طور کلی، این است که ما به عنوان انسان اشتیاق برای تغییر داریم و این روندهای مد آن چیزی است که این میل را سیر می‌کند. یکی از مهم‌ترین و با ارزش چیزها در مورد مد این است که در چندین سطح عمل می‌کند. برای اکثر مردم، مد به سادگی چیزی برای پوشیدن است و برای این گروه امکانات زیادی در فروشگاه‌ها وجود دارد. اما چرخه‌های تولید بسیار کوتاه‌مدت هستند و طراحان باید به طور منظم تصورات خود را از طریق چیزهایی مانند طراحی لباس‌های عجیب و غریب پرورش دهند. این نوعی تمرین برای اهالی صنعت مد است و اگر شما فکر می‌کنید که لباس‌های اوت کوتور برای شما نیست، احتمالاً در صنعت مد نیستید! انتهای پیام/