بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مسقط عمان در حال برگزاری است و رویدادهای این نمایشگاه از شبکه کتاب پخش می‌شود.

به گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین، ویژه‌برنامه‌های غرفۀ جمهوری اسلامی ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط با پوشش تصویری شبکه کتاب از این شبکه پخش می‌شود.

بر اساس این گزارش «غرفۀ ایران» با هدف گسترش و توسعۀ صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران در بیست‌وهشتمین دورۀ نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط با کتاب‌هایی در حوزه‌های دینی،آموزش زبان فارسی، خوشنویسی، نگارگری، هنرهای ایرانی، علوم اسلامی، فلسفه، علوم قرآنی، دفاع مقدس، کودک، شعر و ادبیات حضور دارد.

 شبکه کتاب نیز با پوشش نشست‌های مشترک هم‌اندیشی با اندیشمندان و اهالی قلم، مصاحبه با مسئولان، رایزنان فرهنگی، دانشجویان ادبیات فارسی، فارسی‌آموزان و رونمایی از کتاب‌های فارسی که به زبان عربی ترجمه شده‌اند در این نمایشگاه، متفاوت ظاهر شده است. علاوه بر این، شبکه کتاب سعی کرده است با بازدید و معرفی غرفه‎های بین‌المللی نمایشگاه، فضایی برای تبادل و دیپلماسی فرهنگی فراهم کند.

براساس این گزارش، نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط  با 19 هزار عنوان کتاب و 847 شرکت کننده از 34 کشور در حال برگزاری است و بیشترین کتاب‌های موجود از کشورهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه به ترتیب متعلق به مصر، عمان، لبنان و سوریه است.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط از 2 اسفند ماه 1402 شروع به کار کرده و تا 12 اسفندماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شبکه کتاب در نظر دارد گزارش‌های ویژه‌ای از این نمایشگاه به صورت زنده پخش کند. علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های این نمایشگاه را از آرشیو ketab.tv مشاهده کنند.