به گزارش هنرآنلاین، جشنواره داستان‌نویسی و روایت‌گری نوجوانان با عنوان « قصه ایران آینده» با هدف شناخت ظرفیت‌های نوجوانان دارای استعدادهای ویژه در حوزه‌های نویسندگی، قصه گویی و روایتگری در فرهنگ سرای گلستان برگزار شد.

 پس از اعلام فراخوان جشنواره «قصه ایران آینده» 242 نفر از نوجوانان دختر و پسر منطقه ۸ با ارائه دلنوشته و قصه‌های خود در این جشنواره شرکت کردند. 

در اولین مرحله داوری که روز سه شنبه 24 بهمنماه برگزار شد، از میان 242 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره توسط نوجوانان با استعداد ثبت‌نام کننده، 46 نوجوان انتخاب شدند.

همچنین روز شنبه 28 بهمن ماه دومین مرحله داوری آثار در سالن کنفرانس فرهنگ سرای گلستان با حضور مجتبی طیاری آشتیانی(نویسنده، منتقد و مدرس داستان نویسی)، فرزانه فراهانی (نویسنده و منتقد ادبی)، سوانا مهرابیان( منتقد و مدرس داستان نویسی)، صغری دلداده بارانی( نویسنده، شاعر و مدرس داستان نویسی)برگزار شد. 

در این نشستِ داوری، از میان 46 نوجوان راه یافته به مرحله بعدی، پس از بررسی و کارشناسی‌های دقیق، 15 نوجوان به عنوان نفرات شایسته تقدیر انتخاب شدند. در نهایت و بنا بر آرای کسب شده، ۵  نفر از بین این 15 نوجوان فعال فرهنگی، به عنوان نفرات برگزیده جشنواره" قصه ایران آینده" منطقه ۸ در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی می‌شوند.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که روز پنج‌شنبه 3  اسفند ماه در فرهنگسرای گلستان برگزار خواهد شد از نوجوانان برگزیده با حضور منتخبین جشنواره، نویسندگان و منتقدین، مدیران و معاونین منطقه، همچنین خانواده‌های شرکت‌کنندگان جشنواره، تقدیر می‌شود و هدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا خواهد شد.

فرهنگ سرای گلستان در نارمک، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک واقع شده است.