به‌گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین رمان «ماه و بلوط» دوشنبه سی‌ام بهمن‌ماه ساعت 15 با حضور اهالی فرهنگ، ادبیات و رسانه در تالار مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود. وقایع اصلی این رمان که به تازگی درانتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است، در چارچوب روایت زندگی چند شخصیت‌ داستانی و تقاطع حوادث شگفت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جغرافیای بی‌نظیر کردستان در بازه‌ی زمانی دهه‌های ۳۰ تا ۶۰ و متکی بر ژرف کاوی بستر تاریخ می‌گذرد.

"ماه و بلوط" خواننده را در عبور از متن حوادثی نفس‌گیر و جذاب، به درکی جدید از مفهوم ازلی و ابدی هویت انسان مسلمان ایرانی و رابطه‌ی او با وطن و وطن‌پرستی و پیوندش با باورهای دینی و ملی می‌رساند؛ مفهومی که از آن به "انسان انقلاب اسلامی" تعبیر شده است.

گفتنی است، حسن روح‌الامین نقاش برجسته‌ی معاصر طراحی جلد این رمان را بر عهده داشته است و برای اولین بار، هم‌زمان در دو نسخه‌ی تک جلدی و دوجلدی منتشر می‌شود.

محسن مومنی شریف، نویسنده‌ی رمان، پیش از این در گفتگویی نوشتن این کتاب را" ادای دین به فرهنگ و تاریخ کردستان" دانسته بود. کلیه علاقمندان می‌ توانند برای حضور در آیین رونمایی در زمان یادشده، به خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، تالار مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی مراجعه نمایند.

ماه و بلوط2