گروه ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین - مجموعه آبنبات‌های مهرداد صدقی که تا کنون سه جلد آن در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده، با طرح جلد جدید روانه کتاب‌فروشی‌ها شد.

«آبنبات هل‌دار»، «آبنبات دارچینی» و «آبنبات نارگیلی» مجموعه داستان‌های طنز به قلم مهرداد صدقی هستند که سال‌ها با استقبال گرم مخاطبان، جز محبوب‌ترین آثار سوره‌مهر بوده‌اند.

این سه رمان طنز شیرین که تجدید چاپ هر کدام دو رقمی شده، برای اولین بار بعد ازانتشار، با طرح جلدی جدید و جذاب تولید و منتشر شده‌اند. مجموعه آبنبات‌ها روایت دلنشینی از زندگی یک خانواده بجنوردی با شخصیت محوری محسن فرزند این خانواده است.

محسن مصداق بارز یک کودک دهه شصتی است که در امتداد این سه‌گانه رشد می‌کند و هرآنچه از یک کودک و نوجوان دهه شصتی به ذهن‌تان خطور می‌کند در وجود او دیده می‌شود.

صدقی در این مجموعه، نگاه ریزبینی به جزئیات زندگی مردم در دهه‌های شصت، هفتاد و هشتاد داشته بر این اساس سعی شده طرح جلدهای جدید متناسب با فضای کتاب و عناصر داستان طراحی شود تا تصویرسازی خوانندگان از بستر زمانی که داستان در آن شکل گرفته، آسان‌تر و ملموس‌تر باشد.

احسان حسینی یکی از باسابقه‌ترین طراحان جلد و مدیرهنری انتشارات سوره‌مهر، طراحی جلد آبنبات‌ها را بر عهده داشته است. گفتنی است با اعلام مهرداد صدقی، به زودی کتاب آبنبات جدید با طعمی متفاوت منتشر خواهد شد. هم اکنون «آبنبات هل‌دار» به چاپ سی و نهم، «آبنبات دارچینی» به چاپ بیست و دوم و «آبنبات نارگیلی» به چاپ نوزدهم رسیده و با طرح جلد جدید در کتابفروشی‌ها موجود است.